musikutmaning pt. 3 (nilsi)

2010-04-09 @ 17:46:30
Hur det står till med Nils och matten är jag inte riktigt säker på, men jag vill minnas att jag sa 5. Det var 7 i nilsiboys spellista. Så därför har jag bara skrivit något om de 5 första låtarna i spellistan. Som en del av musikutmaningen.

sharenilsi @ midgardspojkar.blogg.se

Katatonia - Teargas
Jag kände direkt när jag satte igång låten att det här är något som jag skulle kunna tycka om. Katatonia är också ett sånt där band som jag har menat att lyssna på, men aldrig riktigt tagit mig tiden till det. Refrängen är otroligt bra, men även om den inte satt sig helt och hållet än så har den definitivt förmågan att göra det lite senare

Karnivool - Change
Man kan väl säga att det är lätt att börja spekulera åt vilket håll en ska vända sig när den börjar med en himla massa djungelljud och stoff. Not to worry, även om den yttersta märkligen rytmen ihärdigt ligger kvar äntrar tunga gitarrer scenen, och det blir lite lättare att lyssna på den. Fast jag vet inte riktigt, jag känner inte någon sorts dragning till den här låten. I alla fall inte de sektionerna när flera gitarrer spelar harmonier samtidigt som trummisen smäller på cymbalerna och sångaren står som en galjonsfigur i fören. Ljudväggen blir inte riktigt tilltalande. Men som alla 10 minuters plus låtar har den inte genomgående dålig.

A Perfect Circle - Passive
Det är något väldigt snyggt med Maynard James Keenans röst. Att tänka på huvudbandet Tool är inte särskilt svårt när man hör honom sjunga. Men APC skiljer sig en bra bit från. Passive är en väldigt, väldigt bra låt. En otrolig massa energi finns att hitta i refrängen.

Muse - Uprising
Är det illa när det första jag tänker på när jag hör början på den här låten är "Keeps Getting Better" av Christina Aguilera? I mina ögon, ja det är det. Jag har en lite speciell relation till Muse. Sångaren Bellamy kan verkligen sjunga i falsett, det fattar man. Det är få som kan låta desperata när de sjunger och göra det cleant. När de också lutar mot det tyngre hållet ("Stockholm Syndrome," "Assassin" etc,) det är då jag känner att fan vad Muse är bra. Men jag hittar inte riktigt den där gnistan i den här låten. Jag kan förstå varför folk kan tycka om den.  

Dave Matthews Band - Shake Me Like A Monkey
Det var ett jävla drag i den här låten! Känns som en väldigt party låt. Gillar faktiskt verserna bättre än refrängerna.

Kommentarer
Postat av: nilsi

det blev apc för att puscifer och tool inte fanns på spotify.............

2010-04-10 @ 15:19:48

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
bloglovin