musikutmaning pt. 7 (killenmedkoll)

2010-04-18 @ 02:18:39
Alla mina föreställningar om att Petter exklusivt skulle lyssna på japansk och tvspels-musik är för alltid krossade.

Inte på Spotify - killenmedkoll @ killenmedkoll.tk & hurmanvinnerpanintendo.tk

Belle and Sebastian - Piazza, New York Catcher
Kan inte riktigt säga att den här låten är en stor favorit. Mycket låter väldigt likadant genom hela alltet Men den är väldigt mysig, om inte annat, och funkar väldigt bra som musik man inte behöver fokusera så himla mycket på.

Tigersuit - Raein
Rent instrumentalt är den här låten väldigt bra. Men jag har lite svårt för screamosångaren. Förmodligen vad de flesta tycker om min musiksmak, men det låter till större delen som om någon bara står och häver ur sig panikartade vrål på måfå (kanske i takt till musiken då också.)

I Wrote Haikus About Cannibalism In Your Yearbook - 2
Det här är väl om möjligt ännu värre. Nästan så att man frågar sig om det finns någon vettig text till den här "låten."

Carla Bruni - Quelqu'un Ma Dit
Ett, safe to say, ganska skönt avbrott från de två tidigare låtarna. Även om jag inte fattar ett jota av vad hon sjunger om (hundbajs, kärlek eller grodlår?) så är den här likt Piazza en väldigt mysig låt. Lite större variation i jämförelse med den blev också uppskattat.

Suis La Lune - Utter Silence Is Fragile
Kan alla som har med röster i de här låtarna bara hålla käften? För än en gång så är det ur ett instrumentalt perspektiv helt ok musik. Men jag se inte riktigt poängen med det här. Screamo är helt enkelt inte en genre som jag tycker om. Som en liten sidopunkt kan jag väl påstå att mitt första möte med screamon kom ifrån en musiklektion i 9:an, där Elin spelade Schitzo av Brokencyde. Värsta skiten jag någonsin hört, och som musikläraren Markus sa "Sjunger de nåt annat än suck on my dick? Sjunga i det här fallet är ett väldigt vitt begrepp.

/V

Kommentarer
Postat av: Killen med Koll

Bara så du vet, Brokencyde är inte screamo. Det är bara ren skit.

Texten i 2 är grymt niz och samma sak i Tigersuit. Texterna som gör låtarna.

Och sen har du helt rätt med Carla och Belle & Sebastian. Helmysa låtar som alltid står och spelar i mitt rum.

Klaga inte på Suis La Lune >:(

2010-04-18 @ 14:22:15     URL: http://killenmedkoll.tk
Postat av: Amanda.

Moving to new york - The wombats

Fria vägar ut - Lars Winnerbäck

You are a knife - VETO

Aprés moi - Regina Spektor

Augustine - Patrick Wolf



http://open.spotify.com/user/silkespojken/playlist/6VFFzvIatrMoGDyHihICjt

2010-04-19 @ 13:47:02     URL: http://afterglow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
bloglovin