musikutmaning pt. 8 (joompa)

2010-04-19 @ 23:26:13
Något säger mig att han endast valde de här låtarna för att jävlas med mig :). För han har bättre musiksmak än så här.

Rr@Nd0mP1ay1i>zt MAde Baii JO0ompaA T0P5
- Joompa

Chad VanGaalen - TMNT Mask
Den här låten var väl lite märklig. Ganska techno-esque sound. Eller ja, snarare väldigt mycket techno-sound. Lite lustigt inslag av något som låter som ett ljudchip från en gammal spelkonsol. Kan väl inte säga att det här var en större favorit. Sångaren känns allt för mesig för min smak, och musikstilen är lite för off för mig att lyssna på.

Gorillaz - 19-2000 (Soulchild Remix)
Halvfunkigt intro till låten, det gillas. Men hörrudu, den här texten känner man ju igen! Det här måste vara samma som någon annan låt fast en remix av den. Grejen med Gorillaz är att om de skulle skippa de flesta oddball-techno influenser så skulle de vara ganska sköna att lyssna på. Och vad är det för typ som sjunger i refrängen? Är fundersam på om det är en brud eller en väldigt ung dude. Och snälla kan man kanske skippa falsetten under refrängen as well

Louis Armstrong - Jeepers Creepers
Svårt att inte tycka om att lyssna på Armstrong. Hans röst är lite speciell är att medge. Jag får lite nostalgi-känslor av den här låten. Inte för att jag har hört den tidigare, utan snarare för att allt snazzy-jazz ala blås och kontrabas påminner mig om gamla Disney kortfilmer.

Pokémon - Song of Jigglypuff
Vad fan är det här? Jag har bara lite sådär svårt för låtar som ska vara så där fina och allt sånt. Den här låten ger mig bara heebie-jeebies! Allt ifrån den röst som jag antar är Jigglypuffs, de båda sångarna, texten, instrumentering und zu weiter und sofort. Typiskt inslag med akustisk gitarr. Och the worst thing on this planet. Elektroniska trummor. Jag HATAR sånt. I vissa låtar kan de låta riktiga, men när de låter som de här gör är det bara horribelt!

Secret Chiefs 3 - Safina
Den här låten måste jag säga har ett lite speciellt sound. Något märkligt inslag av techno-aktiga saker rör sig hela tiden i bakgrunden. Ett funky gitarriff gör det samma under större delen av början. Brasset är också väldigt välkommet. Jag är inte lika säker på solostråket som dök upp här för en stund sen. Inte heller lika stort fan av att de här små electro/techno/dance/trance/whatever-tendenserna tar allt större plats i låten. Nu tonar den ju ut. Kan tänkas att den slutar här? Förmodligen gör den väl inte det. Såna här pauser kan bara betyda att det snart ska poppa upp något litet finurligt påhitt i hörlurarna en sista gång. Eller så kanske de bara d... OCH DÄR KOM DET! Någon sorts melodisk halvdov gitarrslinga med mystiska keyboard ackord i bakgrunden. Nej, nu gick det fort för gitarristen. Måste säga att det här slutet var ganska snyggt faktiskt. Lite märkligt om något, men vad är inte att vänta sig. Men VAD FAN, nu typ, exploderade mina hörlurar.

/V

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
bloglovin