Hur mår Krille?

2010-02-14 @ 12:03:38
Det är nog den stora frågan. För helvete vad kul det var igår. Inte för att jag skulle blivit packad eller så, men vid 10/11-tiden sätter sig ett gäng i Choongens garderob (!) och har sin egen lilla fest där inne. Titelperson fick i sig lite mer än väl, och leverade flera klockrena citat under kvällen som passerade. Jag kommer dock inte skriva ner de flesta, med tanke på att de flesta är lite "you had to be there" för att de ska vara roliga.

Krille (till mig): Du har ju slips! (något jag hade haft hela kvällen)
Jag: Ja, du.
Krille: Då har ju vi likadan! (pekar på ett rött band som är hans, men som Jessica från teater har tagit)
Jag: Ja, eller hur?
Krille: Fast, hon har tagit den.
Jag: Mm.
Krille: Det var inte snällt.
Jag: Nej.
Efter en kort stunds tystnad tittar han någon annanstans och går iväg.

Ni kanske inte tycker att det där var så roligt. Men det var ju det jag sa. Eller hur?

Hursom så var det väldigt nice igår, med kakor och godis och bål och små roliga lekar. Vi lekte bland annat charader. Vissa av det man skulle göra var jävligt konstiga. Jag skulle göra först och främst Idol-Tove (som listades ut genom att jag formade bröst, sjöng och skakade frenentiskt med hela kroppen) och en långtradare (inte fattade jag vad det var för andra betydelse; Vet ni hur länge sen det var man hörde det uttrycket? Det användes ju typ i Eva & Adam och KP) som jag visade upp genom att göra ett stort mellan händerna och sitta och köra. Roligast var ju dock när Petter skulle göra Choongen. Han böjde sig ner en bra bit, drog ut sidorna vid ögonen och började gå på ett märkligt sätt. 5 sek. Jag lovar att det tog max 5 sek. Synd att hon inte var där vid tillfället ;).

Jag fotade inte fikat, men här kommer några bilder jag tagit för ett tag sen som jag inte orkat ladda upp. Än.


Är det bara jag som tycker att bilden ser lite märklig ut?


Mmmm... Fikat från när vi i tyskagruppen såg film och... fikade.


Mmmm... Ännu mera fika :D.

Låttipset för idag är: Jeff Loomis – Shouting Fire At A Funeral

/V


Kommentarer
Postat av: ida

hockeybilden ser misstänksamt märklig ut:/ att publicera fikabilder utan att förtälja smaken av dessa läckerheten är straffbart!

festhistorier gör sig bäst i sitt rätta sammanhang, men jag förstå att det kan ha varit roligt just då:)

2010-02-14 @ 12:36:44     URL: http://statsvetarida.blogg.se/
Postat av: matsola

garderob leken ; den fisnka varianten.

Jag skall l¨ra dig den , du lekan den med många , med en kamrat och själv

jut let me know när jag skall lära ut den

2010-02-14 @ 14:01:20

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
bloglovin