my mind rebels at stagnation.

2010-02-26 @ 20:03:50
det var väl kul på skolan idag då. Tyska först där man faktiskt lyckades skriva 5 meningar till. Sedan hål i fyra timmar som till större delen utspelade sig i fyra stycken fatboys i biblioteket. Skulle försöka skriva på referatarbetet. Gick inte riktigt jättebra. Tror det blev någon mening eller två. Istället satt jag och finslipade på en låt som jag har skrivit. Även om outrot är hur snygg-epict som helst kändes det lite konstigt då det bara tonades bort. Så jag la till en liten fräsig grej på en Archtop-gitarr med lite plusackord, minusfemmor och terser i baser. Lät förjävla snyggt om jag får säga det själv. Tänker på slutet på Opeth – White Cluster när jag hör det.

Nåväl. Sedan blev det lunch med teatrare. Man kan väl påstå att konversationer inte kan bli mer skruvade än vad de var då. Allt från att sparka ner katter från loftsängar till att falla ner från en stol och bryta nacken diskuterades. Efter det gick vi till scenen vid caféterian där vi skulle se på några framträdanden från först musiktreor plus några från Umefolk eller hur det nu va och sen ett sjumannaband från hela Europa som kallade sig Etno in Transit om jag inte tar fel. Och visst var de bra. Började spela en låt som visade sig sträcka sig till runt 30 minuter i längd. Och här påbörjas listan om varför Fernando äger:
  • vi tittade på EiN passerade klockan 12:40. Cirka fem minuter senare vänder han sig om mot mig och gör dubbel tummen upp.
  • Ännu några minuter senare frågar han mig när vi börjar.
  • Han gjorde ett sadface när vi var tvunga att gå.
  • Mot slutet av filmlektionen när vi diskuterade mitt kortfilmsmanus sa han åt mig att ladda ner filmen Eraserhead.
Självklart kan listan göras längre, men det här är ändå bara den här dagen :).

Efter skolan bar det då av till Mediamarkt! Har aldrig varit där förut, så det var sjukt nice att fara dit och bara kolla igenom. Var tvungen att åka i en proppfull buss till näst sista hållplatsen (fast det visade sig att det hade varit närmare att hoppa av från sista hållplatsen) och sedan promenera en bra bit. Men så kom jag dit! Och väl där drogs ögonen direkt mot det generöst stora musikutbudet. Efter många om och men (tro mig, många) mellan Lateralus av Tool, Defiance av James Newton Howard eller Sherlock Holmes av Hans Zimmer beslutade jag mig för Sherlock Holmes. Kände att jag behövde något mindre dramatiskt (än Defiance) och lite roligare (än Lateralus.) Nåväl, en annan gång.



Hittade också ett par najsiga Sennheiser-lurar för 300 spänn. Och Sennheiser, det är bra folkens (om än mindre utstickande än, låt oss säga, Choongens nya hörlurar.) Lyssnade igenom ovannämnda soundtrack med dem, och det är sjukt bra ljud. Lyssnade också igenom hela Catch Thirtythree när jag åkte buss hemåt. Och det kan man väl säga är ett test för basen.


Sådär ser mina nya lurar ut!

Snart blir det väl chipsdags också. Taggar det!

/V




Kommentarer
Postat av: ida

vilka lurar ska man satsa på om man vill ha ett par medelstora, koss eller skullcandy?

2010-02-27 @ 19:51:52     URL: http://statsvetarida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
bloglovin