Så var man där igen.

2010-01-11 @ 19:25:48
Efter tre veckors lov är man tillbaka i skolan. Tell you what, det känns.
Ställde mobilen och klockan på respektive halv sex och prick. Gick och la mig ungefär 11 nånting. Somnade 12. Vaknade (eller, jag vet inte riktigt om jag var vaken hela tiden) klockan 4. Somnade om. Vaknade 5:30, som planerat. Somnade om. Vaknade 06:45 tack vare Gustaf som klappar till min fot. På någon vänster hade jag lyckats skruva ner volymen på radion utan att riktigt vara medveten om vad jag gjorde. Jag hatar sånt.

Skolan var väl som den brukar vara. Väldigt många hade dock klippt sitt hår. Många hade tydligen också sett Avatar. Jag ska se den på fredag-lördag. Taggar som stryk! Filmlektionen var väl hyfsat kul. Jag spelade mot Petter i en kortfilm baserat på Emmas manus, Riga. Vi spelar två kidnappare som diskuterar lösensumman, vårat offer och ett korsord. Filmen börjar med mig som frågar Petter om Lettlands huvudstad. I slutet av scenen knyter man tillbaka till fråga som besvaras. Sådant är snyggt. Bravo, Emma.

Sedan var det idrott som spenderades utan ombyte i en inofficiell match mellan film och teater. Blod, svett och tårar. Till en början blev vi nästan tragiskt utägda av de tre teatrarna som vi spelade mot. Sedan slutade det som saker och ting brukar sluta. FI1 äger ut hela bunten. Jag fick också reda på att jag ligger på ett G+/VG i idrott. Känns positivt med tanke på slutbetyget (G.)

Jag är fortfarande lite besviken på alla som dissade herreman på täppan (eller Herman på täppan som Ella trodde att det hette) efter skolan.

Under middagen satt vi och diskuterade Facebook-grupper. Plötsligt bryter sig Erik in i diskussionen och menar att säga:
"Ja som, Stoppa barnagan i Nya Zealand"
Han sa
"Ja som, stoppa rättigheterna genom att slå barn i Nya Zealand"
Jag förstår fortfarande inte hur han lyckades.

Har suttit och dreglat framför Jamie Olivers hemsida. Helt makalösa recept I tell you.

Chilli con carne

Pasta shells with smoked bacon & pea sauce

Sausage fusilli recipe (proper blokes' sausage fusilli)

Grilled strawberries recipes (with Pimm's & ice cream)

Blackberry & apple pie

Oj vad det ska njutas av den här maten :D!

Ska nu göra tyska :(.

Dagens låttips: Devin Townsend – Disruptr
/V

Kommentarer
Postat av: ella

hahhaha det är ju herman... under 16 år har jag gått runt och sagt herman, folk måste tro att jag har en lindrigare skada av något slag.

2010-01-12 @ 19:38:27     URL: http://ellaolivia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
bloglovin