Tre lette trinn

2010-01-31 @ 02:51:23

Tror inte jag har tre sett tre hela filmer inom 12 timmar tidigare. I alla fall inte vad jag kan minnas. Jag såg (i kronologisk ordning):

Min kära moster Ida kom idag över till oss. Pizzabakning stod på schemat, och senare åt vi våra pizzor samtidigt som vi såg på Den Lilla Sjöjungfrun. En film jag inte har sett på åratal. Här och var hade de lagt till och ändrat lite saker (bland annat behållit den amerikanska versionen på vissa ställen när Ariel sjunger, suger db då Sissel sjöng mycket bättre), men rent generellt var det asnice att se den igen. 7/10

Första nya filmen jag såg idag. Ganska bra faktiskt. Inte lika mycket asgarv som jag hade förväntat mig, men den hade sina stunder. Dessa kom ofta i form av karaktären Alans non-sequitur (rätt stavning?) repliker. Handlar pretty much om fyra killar som far till Vegas för att ha en svensexa. Saker fuckar upp sig och de minns inte hur de bland annat lyckades få in en tiger i badrummet, en bebis i garderoben och hur de tappade bort brudgummen. 6/10

Andra nya filmen jag såg idag. I en film som handlar egentligen som handlar kring två män som ska hålla en diskussion, var den faktiskt väldigt bra. För ni som inte vet det så står namnen för respektive David Frost och Richard Nixon. Den förstnämnde leder en intervju med ex-presidenten som tvingas avgå pga hans inblandning i Watergate-affären (någon som inte vet vad Watergate är för något? Tittar på dig Elina :P.) Den här intervjun är baserad på en pjäs, som i sin tur är baserad på de verkliga intervjuerna som Frost faktiskt ledde (även om man ändrat lite grann för dramaturgins skull.) 8/10

/V


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
bloglovin