.59

2010-07-18 @ 12:15:04
Igår var typ sommarlovets bästa lördag so far. Först for jag ut till Nydalabadet utanför Ume Lagun och var där med Moa och några av hennes kompisar. Trodde först att det skulle bli en lite smått awkward stämning, typ "kompis till en kompis"-effekten, men här var det som om man hade umgåtts sen flera gånger tillbaka. Bad, sol och trevlig stämning i cirka 5 och en halv timme innan det blev ett kramigt avsked för mig när jag tvungen att dra mig hem. Väl hemma blev det hemmagjord pizza som (så vitt jag förstod det) Ida och mamma hade kämpat med. Goda blev de i alla fall. Sen låg jag och de på balkongen och pratade vitt och brett om skådespelare, skådespelerskor och filmer över huvudtaget.

Som en mycket rolig avslutning på kvällen körde jag och Ida dansmatta. Det var ett tag sen, och det kändes, men det var otroligt kul. Synd bara att låtarna måste vara fett konstig techno/dance/trance påhitt hela tiden (låtarna i "Dancing Stage Unleashed" som vi hade till gamla Xboxen var ju mycket bättre.) Sen blev det Guitar Hero: World Tour för fulla muggar och jävlar vad roligt det var. Startuppsättningen var mig på gitarr, Erik på trummor och Ida på sång. Jag tror att det här är första gången vi har använt micken sen vi fick spelet i julas 2008. Vi körde asroliga låtar som "Beat It" av Michael Jackson (vem fan vet inte det här? men man kan aldrig vara säker, folk har ju inte sett Star Wars s'att ja...), "Heartbreaker" av Pat Benatar och "Misery Business" av Paramore (alltså kraften i den refrängen; jävlar!) samt mindre roliga låtar (att spela) som typ "Spiderwebs" av No Doubt och "Vinternoll2" av Kent. Sen ville jag sjunga lite så vi roterade; Ida på trummor, Erik på gitarr och jag på sång. "Pull Me Under" av Dream Theater och "Schism" av Tool blev det, men även om det lite problematiskt i de högre partierna var det fruktansvärt roligt, särskilt när man levde sig in i det (allvarligt talat, är det kul att bara stå rakt upp och ner sjunga?)

Sen stängde vi av (alltså tystnaden som uppstår, hehe, när man stänger av TV:n och 360:n är ju helt öronbedövande) och småpratade lite om ditt och datt. Som synd var var Ida tvungen att fara, då klockan var strax runt halv 11. Efter lite snack med G på Skype såg vi "Aladdin" för första gången på väldigt länge. Det jag tycker är så roligt med att se gamla Disneyfilmer att man hör skämt som är mer inriktade till den äldre publiken, som man inte riktigt fattade när man var så liten som var.

And that's the way the cookie crumbles!

Ett avslutande nostalgiklipp från "Dancing Stage Unleashed" :)



/V

Kommentarer
Postat av: moa

Jo jag hade solkräm men den var tyvär lite för svag för den starka solen :P aja jag får skylla mig själv för att jag baar låg på mage xD

2010-07-18 @ 15:42:02     URL: http://ergomoa.blogg.se/
Postat av: ida

det var länge sedan som jag hade det så kul! det får vi köra fler gånger =)

2010-07-18 @ 21:05:05     URL: http://statsvetarida.blogg.se/
Postat av: Killen med Koll

SV: Det tänker jag minsann inte göra. Har klippt klart den, iallafall.

2010-07-19 @ 18:09:50     URL: http://killenmedkoll.tk
Postat av: Killen med Koll

SV: Haren på en annan dator, du får den sen.

Du får lägga upp den, men jag ska inte göra det, eftersom den inte tillhör Killen med Koll. Liksom inte en vanlig vardagsblogg.

2010-07-19 @ 18:35:08     URL: http://killenmedkoll.tk
Postat av: moa

På unika besökare har jag mellan 10-30 per dag och på sidvisningar har jag ca 30-70 per dag :)

2010-07-19 @ 20:10:42     URL: http://ergomoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
bloglovin