anteckningar, nyheter och lite ditt och datt.

2010-07-16 @ 18:19:44
Yes folkens, jag har gett efter av ren nyfikenhet till det sociala fenomenet Twitter, och har därmed skaffat en egen. Har bara hunnit lägga upp en widget på framsidan (skulle fara och träna igår) så det blir väl fixat om en liten stund. Skulle egentligen kalla mig mitt standardnamn "thedreamforce" eller "dreamforce." Döm om min förvåning när båda var tagna O.o!

Skulle logga in på b-loggen och så ser jag det här:



Det här är ett fenomen jag aldrig har greppat. Varför är det så?

Är det någon annan än jag och mina jobbarkamrater som sett alkotransan? Har han kravlat fram nu på sommaren eller har han faktiskt alltid varit där? Kännetecken: Är 40+, ser ut som om han stoppat huvet i en målarburk, har en grotesk peruk och bär kvinnokläder av likartad kvalisort. Folk får ju vara som de vill men alltså, ibland ser det bara förjävligt ut. Önskar att karln hade haft lite självrespekt. Kan allvarligt talat inte titta på honom utan att brista ut i skratt. Btw, kallar honom alkotransan för att om han inte är ensam så kan du hitta honom bland alkoholister av allehanda kön och åldrar.

Har lyssnat igenom hela The Fellowship of the Ring - Complete Recordings (inte "May It Be" däremot.) Det rockar. Hårt.

"JAG SKA JU TILL SAMOS HÖRRNI!" kom jag på att jag inte berättat. Jepp, it is true. Jag ska for real åka utomlands (nej, Norge och Finland räknas inte.) Kommer därmed att missa skolans tre första dagar men ehm... jag tror det är roligare på Samos. Ska skaffa fetaste solbrännan (goodbye bonnbränna!) tills när jag kommer hem igen. Obligatoriskt när man är utomlands är ju förstås också att spana (fast vi får se hur mycket man hinner ;)

Kan det inte bara explodera nån gång där uppe så man kan andas lite grann?

Hoppas att jag kan fortsätta träna när jag kommer till Norge (shit pomfritt det är ju om en vecka ju O.o!) Det känns ju ganska bra nu när man äntligen har kommit igång och gymmar varannan dag, så det skulle vara ganska synd om jag bara släppte på det när jag är där. Kanske inte gymma då, men åtminstone nåt par hantlar och lite hemmaövningar skulle inte sitta så dåligt. Just det, kom på det nu, de har ju Wii Fit. Det kanske man skulle använda.

Det rann sörja ur en soppåse på mina skor idag. HELVETES JÄVLA SKITSÖRJA (vilket det förmodligen var också)!

Har halvt som halvt lagt ner mina dagboksinlägg. I alla fall nu när jag jobbar och faktiskt har något att göra på dagarna. Vet inte hur många som uppskattar dem (åtminstone en vet jag) eller hatar dem, men så är det. Kanske kommer igång när jag kommit till Norge, eller börjar skolan igen.

När ska Petter klippa och lägga upp min, hans, Jockes och Choongens helt awesomea film?

Good night and good luck!

/V

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
bloglovin