Psychological Recovery... 6 Months.

2010-06-15 @ 22:18:18
Idag har vart en, som sig bör, ganska chill dag. Vädret tog lite tid på sig, men det verkar ha fixat till sig ganska bra. Har spenderat större delen av dagen med att lyssna på filmmusik, av Hans Zimmer för att vara mer specifik. Först ut (efter en rad blandade spår) var Gladiator, som för alltid kommer vara en stor favorit hos mig. Jag har märkt att jag är en sucker för franska horn, för jag tror inte att jag fått så mycket gåshud som när jag lyssnade på "Honor Him", som praktiskt taget domineras av det instrumentet. Lite senare på dagen spelade jag "Stranglehold" och då verkade "The Dark Knight" som en ganska bra idé, vilket det också var. Det passade någorlunda bra faktiskt. Egentligen inte världens bästa soundtrack (far from it) men det finns ett antal guilty pleasures (vad fan heter det på svenska?)

Är nyss hemkommen från gymmet. Led av post-gymhybris ett tag, men det tog en titt i spegeln innan jag duschade och så var jag botad.


Nu, och ett tag innan träningen lyssnar jag på soundtracket till "Sherlock Holmes". Också ganska bra faktiskt. Gillar att de faktiskt pajade ett helt nytt piano (tippade, slog med slägga etc) för att få det att låta som om det kommit från en irländsk pub. Temat, "Discombobulate" (som betyder förvirra, för den olärde) är ganska nice och halvunikt om jag får säga det själv.

Snart så blir det "Public Enemies". Vad kan gå fel när man har både Batman och Jack Sparrow?

/V

Kommentarer
Postat av: G.

Vad gjorde du för något på gymmet? (Don't be smart with me, jag vet att du gymmade. Men mer specifikt, plz ;) )

2010-06-15 @ 22:40:34     URL: http://bullshitboy.blogg.se/
Postat av: Chewbacca

Jag blir ju helt SUPERLYCKLIG!!!

Jag har letat efter den där låten jätte länge!! (Honor him btw) och inte vetat alls vad den heter eller var den är ifrån!!! Men nu!

:) Tack

2010-06-16 @ 10:48:31

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
bloglovin