Äntligen!

2010-05-17 @ 22:12:32


Nu äntligen ligger soundtracket till "Prince of Persia: The Sands of Time" uppe på Spotify! Spenderade mertiden av timmarna innan middagen med att ligga utfläkt på vår ryamatta med kuddar ute på balkongen och bara lyssna igenom alltet. Det dök faktiskt inte upp någon reklam förän efter typ tionde spåret eller nåt (något som förvånade mig ganska mycket; Spotify har en tendens att lägga fyra reklamer på raken med fyra låtars mellanrum.) Hade ingen direkt koll på vars jag var i albumet. Var ganska nice det också.

Så hur är det då? Nja, inte det bästa jag hört precis. Gregson-Williams har också komponerat soundtracket till Kingdom of Heaven, ett släpp som står väldigt högt i min bok. Ni som har sett typ, någon av "Pirates of Caribbean"-filmerna och lyssnat lite grann har du ett ganska bra hum om hur det kommer låta. Förstås, lite mer exotiskt med inslag av soloinstrument som låter otroligt snygga. Men något som stör mig rejält är de elektroniska inslagen. Basförstärkning kan jag greja, men elgitarrer och syntetiska trummor i mellanöstern för hundrasjuttielva år sen? Är lite tveksam till det (guran dykar dock bara upp i ett eller två spår, tack och lov.) En stående favorit sen förhandslyssningen är fortfarande "Ostrich Race." Mer befäst i sina platser är "The Prince of Persia" och "Destiny" som avslutar historien på ett sprängfyllt ackord, såsom det bör. Efter filmmusiken tar "I Remain", eftertextmusiken av Alanis Morisette. Det är förstås ingen favorit å min sida, men blir glatt överraskad i jämförelse med till exempel "I See You" från förra årets bombardemang-succé "Avatar." Men såhär i förhand ger jag "Prince of Persia: The Sands of Time" ett skapligt 6/10. Får se hur det passar ihop med filmen på lördag (kommer att dissa slutklämmen av Kulturnatta förmodligen)!

/V

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
bloglovin