Journey Through the Desert.

2010-05-03 @ 22:42:22


Hittade på kära Filmtracks.com någon som hade länkat till förhandslyssningar från soundtracket (länken finns som bekant i bilden; skulle den vara någon annanstans? nej, jag är vanemänska.) Några spår heter fel saker, men rätt låttitlar står i mitt tidigare inlägg i frågan. Efter 19 spår cirkum 15-30 sek långa var kan jag väl säga: meh. Mycket låter bekant på något sätt, vilket är synd. Jag förutspår något mellan en 3:a eller 4:a i betyg. Temat har en såndär passande orientaliskt och kan bli riktigt bra under mer subtila förhållanden (som tydligast hörs det i öppningsspåret "The Prince of Persia." Upplyftande tillfällen gick bland annat att finnas i spåret "Destiny." Lite finstämd, majestätisk och lite instrumentvariation sådär som sitter fint. Andra spår såsom "Trusting Nizam", "Hassassin Attack" och "No Ordinary Dagger" påminner lite grand om musiken till det tredje och sista spelet i serien. Det soundtracket var inte en sån jättestor favorit kan jag väl påstå. Mycket elektroniskt slagverk verkar driva de flesta actionspår (modernt? ja. hört det förut? ja. passar det? inte riktigt alltid.) Spåret "Ostrich Race" däremot har en väldigt fartig (hehe farty) och smärre komisk klang (inte helt oväntat under ett strutsrace) och kan bli ett litet oddball inslag.

Men förstås, man ska ju helst (notera helst) inte döma på förhand. Längtar till att se filmen (och att se musiken som den ska vara i filmen förstås) med finfint sällskap i form av moder Åsa, broder Erik och moster Ida.

/V

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
bloglovin