boredcat is(was)bored

2010-05-04 @ 12:09:35
Så då har man väl haft nationella läs och hör i engelska. Det gick väl bra antar jag. Lite drygt att sitta och vänta i 40-50 minuter under läs när man var klar. Det är under såna tillfällen (utan iPod, dator och utan tillåtelse att prata) man lär sig att uppskatta det lilla livet kan ge. Som att Nils sitter och snurrar på sin iPod och slår sig i skallen till exempel.

= jag at that moment.

Nu under lunchen hade vi en ganska intressant diskussion.  Inte säker på hur det började, men hursom så påstod Krille och Emelie (bara de till att början med; medhåll fick de sen) att en persons utseende påverkas av vad du tycker om personen. Säg att du ser en råsnygg person, men när du lär känna honom/henne så tycker du att han/hon är den drygaste jävel du nånsin träffat och därmed så tycker du att personen blir lite fulare och vice versa. Av de sex personer som vi var (Nils, Niklas, jag, Jocke, Emelie & Krille) så var Jocke den enda som motsatte sig idén. Trots min ganska enkla, smarta och detaljerade sammanfattning på 10 sek (av det Krille och Emelie försökt säga under 5 min) lät han sig inte övertygas. Min sammanfattning/förklaring/kalla-det-vad-du-vill var så att du tycker kanske att en person är jättesnygg, förutom att han/hon har några finnar i ansiktet (som exempel; allt här är självklart hypotetiskt.) Tycker du om personen så struntar du i finnarna (det negativa), men om du tycker illa om han/henne/whatever så framhäver du det negativa (finnarna.)

Så vad tycker du?

/V

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
bloglovin