what should we believe in?

2010-09-20 @ 08:57:13
Det här året har jag kännt mig väldigt engagerad i politiken. Inte så att jag springer på gatorna och vilt demonstrerar, men jag har brytt mig om vad som har hänt. Detta tack vare Sverigedemokraterna. Mardrömen om att få ett främlingsfientligt parti in i riksdagen har tragiskt nog blivit verklighet. Jag är mycket besviken på svenska folket. Har de någon aning om vad de röstar på? På nåt sätt känns det om att många faktiskt inte gör det.

"Min fiendes fiende är min vän."

Så kan man gott sammanfatta vad som händer i riksdagen nu. Inget parti vill ha Sverigedemokraterna i riksdagen. Reinfeldt försöker nu få över Miljöpartiet i riksdagen så att han slipper sitta med rasister. MP säger däremot bestämt nej. Han har själv satt sig i den sits han är nu och han leder den mest ogröna politiken Sverige någonsin haft, säger de.

Politik är så jobbigt på den punkten. Den skiljer så fruktansvärt många människor åt. Det är ju fan hemskt.

Miklós Rózsa – Ben Hur
Yes, because it is excellent shit.

/V

Kommentarer
Postat av: ela

Jaa. Skolfoton tar fram den fulaste sidan.....!

2010-09-20 @ 21:08:32     URL: http://ellaolivia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
bloglovin