it's a psychobilly freakout that's what it is!

2011-04-23 @ 13:06:12
Satt för några dagar sen och fick en plötslig impuls att kolla upp den här låten på Guitar Hero 2. Satte igång den och... det är märkligt hur många minnen som kan komma tillbaka. Tror banne mig att jag övade mer på den låten än någon annan (Jordan räknas inte för den klarade jag aldrig av...) Alltså glädjen när jag äntligen klarade av den med tre knappa stjärnor! Har sällan känt nån liknande vinstkänsla i spelsammanhang!


Det är lite roligt för när jag tänker efter påminner det här mig om ett annat fint spelminne jag har. Ska nog inte gå in så mycket i detalj, men jag kan väl nämna att det involverade långt kämpande, en omstartsknappstryckning och spelförbud i en dag.

Yeah.


Alltså den där första videosekvensen... nej fyfan! Så jäkla sur jag blev!

Men men, för er vars musiksmak äger (precis som min då förstås) länkar jag här två stycken olika låtar! Jepp ni hörde rätt allesammans! Först ut är "Adagio for Tron" från Daft Punks soundtrack till "Tron: Legacy". Ett otroligt vackert spår som är ett av de bästa på soundtracket. Nummer två är titelspåret från Chimairas fjärde studioalbum "Resurrection". Ett monsterspår med ett riktigt snyggt huvudriff och en massiv refräng. För er som inte har Spotify lägger jag upp de här också:

Daft Punk - Adagio for Tron

Chimaira - Resurrection

Tack för mig!

/V

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
bloglovin