the battle of kerak.

2011-05-16 @ 22:28:28
Har suttit och läst tyska och pluggat matte till lite olika soundtracks. Först ut var en del ur "Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides" (petig som jag är skrobblar jag ingenting som inte har korrekt titel/artist osv, osv.) Lite meh över det hela; inte mycket till stilistisk variation här inte. Spåret "Mermaids" var däremot en höjdpunkt (bästa PotC-soundtracket kommer nog förmodligen alltid att vara "At World's End".) Detta följdes upp utav "The Chronicles of Narnia: the Lion, the Witch & the Wardrobe" samt "The Chronicles of Narnia: Prince Caspian" av Harry Gregson-Williams. Tvåan är helt klart bättre, men ettan är ju inte dålig för det. Bara lite all-over-the-place så att säga. Men alltså, det temat. Jag typ dör en smula varje gång jag hör det. Tveklöst en av de starkaste melodierna i filmmusikens historia. Nu är jag däremot på slutet av "Kingdom of Heaven", ett riktigt stark soundtrack ännu en gång av Gregson-Williams. (Nu kom jag av en ren olyckshändelse in på "The Prince of Persia"; måste bara lyssna på det spåret innan jag går och lägger mig!)



Nu får ni alla önska mig lycka till imorgon på nationella provet i Matte B! Här hoppas vi inte på nånting annat G kan jag hälsa! Efter det blir det väl till att ta tag i massa annat skolarbete, samt läsa ut "Momo" (som faktiskt börjar bli rätt intressant) så jag kan skriva min tyskarapport som jag nu prioriterar över allt annat skolarbete. Om det är nånting jag inte vill så är det att sänka mig i tyska. Språk-ämnena är typ de ämnena som jag är riktigt bra på i skolan, så om jag sänker mig blir jag väldigt sur.

/V

Kommentarer
Postat av: ida

finns det någon möjlighet för dig att skriva i en större textstorlek?! moster börjar få sämre syn vettu! :-)

2011-05-17 @ 19:11:46     URL: http://ida-memyselfi.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
bloglovin