i'm creeping death!

2011-06-12 @ 13:26:54
God dag gott folk! Idag är vi trötta men på gott humör. Inte för att jag sovit dåligt, snarare pga syrebrist tack vare en underbar nästäppa som har varit min kära vän i flera dagar nu. Jag passar på att be om ursäkt för den taskiga uppdateringen; upptagen eller tankarna på annat håll känns som vettiga förklaringar. Anywhose, för er som inte visste det har jag varit i Berlin! Bussade ner till Stockholm med tyskagruppen förra torsdagskvällen och flög mitt på dagen till Berlin och var där till tisdagen nästa vecka. En otroligt vacker stad, det är vad den är. Helt makalös arkitektur. Jag skulle nog kunna sitta i evigheter och bara gapa om hur otroligt fint eller historiskt häftigt praktiskt taget allting där är, men det ska jag inte. Jag har dessvärre för tillfället inga bilder att ladda upp (snarare: jag har varit för lat för att föra över de fåtal bilder jag har tagit med min mobil till datorn), så ni får sjå er några dagar.

Något jag däremot har från Berlin är skivor! Massor med skivor! Jag och Markus for till Europas största MediaMarkt och där fyndade jag kanske... 13 skivor! Tidigare hade jag farit till en annan skivbutik och hittat 4 stycken, så jag kom hem 17 stycken underbara jättefina album för ynka 119 euro, vilket är exakt 7 euro per skiva (plus att två dagar efter min hemkomst anlände en skiva som jag beställde för nästan en månad sen.) Så jag är en glad människa! Och ja, jag vet att ni vill ha det, så jag lägger upp en lista på mina kära små nya ägodelar!
  • Amon Amarth - With Oden On Our Side
  • Christopher Young - Priest (Beställt från Amazon)
  • Elliot Goldenthal - Final Fantasy: The Spirit Within
  • Hans Zimmer - Inception
  • Hans Zimmer - The Last Samurai
  • James Horner - Avatar
  • James Horner - The Missing
  • James Newton Howard - Dinosaur
  • John Williams - Harry Potter and the Philosopher's Stone
  • John Williams - Harry Potter and the Chamber of Secrets
  • John Williams - Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
  • Metallica - ... And Justice For All
  • Metallica - Master of Puppets
  • Metallica - Metallica
  • Neurosis - Through Silver In Blood
  • Patrick Doyle - Harry Potter and the Goblet of Fire
  • Patrick Doyle - Thor
  • Porcupine Tree - Fear of a Blank Planet
Jag vet, ni behöver inte säga det, min musiksmak äger. Det var verkligen helt sjukt när vi vandrade omkring där bland avdelningarna; jag menar, fyra awesome Harry Potter-sountracks för 6 euro styck? Done deal! Metallica var också rätt kul att hitta. Kändes rätt värt när jag såg de tre albumen för 7 euro vardera (hittade också Death Magnetic men den kändes inte lika nödvändig för tillfället.) Amon Amarth var ett sånt där köp där jag bara gick på känsla och hörsägen (samt en prislapp på 6.50) och det lönade sig fett mycket. Lyssnade igenom Thor igår och den var också jäkligt nice, fast jag tror att jag kommer att uppskatta musiken mer ner jag har sett filmen. Har hittils bara lyssnat igenom 3 av 18 album (Thor, WOOOS och Master of Puppets) så det är bara 15 kvar!

Min glädje kommer sig också av att jag är klar med alla inlämningsuppgifter! Har bara ett KuHi-prov kvar imorgon som jag ska småplugga till och sen är allt vad skolarbete heter klart för det här läsåret! En av mina sista uppgifter var att göra en recension på engelskan på 2500 tecken till en stor Hollywood tidning av en ny storfilm. Jag valde den senaste Pirates, och jag är rätt nöjd (fast jag fick sumpa min heder lite grann och slänga in lite onödigt skvaller för att uppgiften sa så.) Kanske kommer att lägga upp den här om ett tag.

Ta hand om er!

/V

Kommentarer
Postat av: K & T

Sv: Eller hur! Jag (Kamil) äger ju sönder på att skriva blogginlägg!

2011-06-14 @ 00:45:59     URL: http://oelsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
bloglovin