descending divine lights burn a hole in the sky.

2011-05-14 @ 19:19:35
God kväll! Det är nästan oroväckande tyst här i vardagsrummet. På riktigt, det är lite creepy alltså. I vilket fall som helst så borde jag ha läst Momo idag (min tyska-bok, reds. anm.) men har gjort allt annat än det. Spenderade första delen av dagen med att sortera DVD-filmer med min kära lillebror (det är nästan förvånansvärt hur mycket plats man kan få om man rensar undan en massa onödigt tjafs.) Sedan ringer moster version äldre och undrar om vi skulle vilja fara till Godishuset så skulle hon bjuda på godis. Om nom nom, säger jag bara. Kom hem, fortsatta med sorterandet och sen så hade jag dötid. Där hade det varit ett perfekt tillfälle att börja läsa. Men nej, jag sätter mig och skriver på Elysium istället och lägger coola filmmusiksreferenser (inte för att det faktiskt inte är skolarbete, men eh... man kunde använt tiden bättre.)

Så ikväll blir det Eurovision. En liten stund i alla fall. Som mamma la fram det "[Efter Eric Saade] får vi sätta igång nånting annat, orkar inte se alla skitlåtar som kommer efter." Då taggar jag faktiskt Spider-Man 3 lite grand. Väldigt länge sedan jag såg den. Minns att jag inte tyckte om den särskilt jättemycket, men det går ju alltid fint med en ny chans (som oftast.) Och hela den här taggen grundar sig i ett inlägg om ett soundtrack till en ny film som heter Priest av Christopher Young. Började googla runt och hittade en svit med Spider-Man 3-musiken (som aldrig släppts officiellt) på tuben och det lät awesome! Sedan funderar jag faktiskt på ett göra ett blindköp av Priest-soundtracket. Har medvetet undvikt samples men det låter från andras kommentarer som att det är riktigt bra. Vet man dessutom vad den här mannen är kapabel till så blir man inte mindre spänd. Bara lyssna.





/V

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
bloglovin