svar på era frågor!

2010-10-21 @ 21:16:53
Ni har frågat och jag har besvarat! Det här var ganska intressant, fast med tanke på min mindre skara läsare ska jag nog vänta ett tag innan nästa :P.

Hur skulle du beskriva den perfekta tjejen för dig?
Oj. Personlighet: Jag skulle nog önska att hon är snäll, smart, omtänksam, humoristisk och lojal. Utseende: Ungefär lika lång som mig, i alla fall inte så mycket längre. Håret ska helst vara mörkbrunt, men nånstans mellan det och rött funkar också. Ögonen är normalblåa. Hyfast smal, men inte helt pinnsmal (sånt ser ju nästan knäppt ut.) Hon är ganska kurvig, men inte så att det ser abnormt (oproportionerligt) ut. Sen kan jag inte riktigt komma på fler detaljer. Att beskriva "den perfekta tjejen" är liksom inte det enklaste, och jag skulle säkert kunna ändra mig om 5 min.

Vilka är dina bästa respektive sämsta egenskaper? med motivering
Jag tror att min lojalitet är en av mina bästa egenskaper; har du mig som vän så har du mig som vän tills du gör nånting förjävligt puckat. Om du som vän ber mig att göra nånting så lägger jag väldigt ofta ner mycket tid och energi på att göra det så bra som möjligt. En av mina sämsta egenskaper är min otillit till folks komplimanger; det är få människor som kan säga bra saker om mig eller saker jag har gjort utan att jag tvekar på att de talar sanning. Jag vet inte vad det kommer sig utav. Jag känner mig förjävlig när jag gör det.

Vad i ditt liv skulle du aldrig klara dig utan?
Nu skulle man ju kunna bli hur djup och metaforisk och allt möjligt som helst. Men det har jag inte tänkt att bli. Jag tror att jag skulle hamna i en djup depression om jag skulle nekas all form av kontakt med musik. Så mycket i mitt liv är musik.

Om du skulle börja i en sport, vilken skulle det då bli?
Har inte den blekaste aning. Fotboll möjligen, men det är inte säkert. Jag älskar att idrotta, men det är för att det är bara en lek. Jag tycker det är kul med nån "vänskaplig" match klasser emellan och så dära eller med vänner på fritiden, men jag skulle aldrig hålla på med det på riktigt för då blir det på blodigt allvar, och då försvinner just det roliga. Man kan liksom inte fokusera på att ha kul.

Har du tränat någon sport förut?
Jodå, hehe. När jag var typ 5-6 år ville pappa att jag skulle börja fotboll. Gick på en lektion, blev skitledsen och ville bara hem, så det var ju ett fiasko. Men jag gick faktiskt ett helt år i Kendo eller som Tor kallade det, pinnfighting. Det gick ganska bra, men jag tappade intresset och drivet inför den andra omgången.

Om du vore ett djur vilket skulle du då vara? inte vad du vill vara utan vad du är och med motivering
Jag tror att jag nog skulle vara en hund. Just för att jag tycker väldigt mycket om att vara omkring människor, och för att jag är väldigt trofast.

vilka är fördelarna och nackdelarna med midgård?
Fördelarna: Otroligt bra lärare (som oftast, i överlag.) Väldigt skön och gemytlig stämning, ingen känner liksom poängen i att ta någon annans grejer eftersom ingen annan tar deras grejer. Nackdelarna: Vildmannen. Informationsflödet är inte lika bra som det skulle kunna vara.

vilket program hade du gått om du inte gått film?
Om vi skulle gå efter vad mitt andrahandsval var så skulle det ha blivit musikproduktion. Men egentligen skulle jag nog ha velat gå musik. Om jag bara spela ett instrument på den nivån liksom :P.

om du skulle tvingas lyssna på en låt hela tiden som inte tillhörde din musikstil, vilken skulle det då bli?
Lite märklig fråga det här. En låt som inte tillhör min musikstil, men som jag ändå tycker är ok såpass att jag skulle hyfsat kunna tolerera in absurdum. Jag skulle väl bli knäpp hursomhelst, men vi kan väl säga Satellite av hon Lena typen.

Hur vill du att ditt liv är om 10 år?
Jag är en lyckligt gift filmregissör/musikkompositör som med jämna mellanrum producerar kritikerrosade alster.

beskriv dig själv med 4 ord
Pålitlig, trevlig, snäll, social

beskriv en av dina kompisar med 4 ord
Rolig, snäll, knäpp, hamster.

om du fick reda på idag att dt skulle ha sin SISTA spelning i umeå om ett år (du skulle alltså ha ett år på dig att spara pengar). Hur mycket skulle du kunna betala för den biljetten? (OBS portnoy skulle självklart spela ändå)
Om jag med säkerhet visste att det var deras sista spelning någonsin skulle jag säkert kunna lägga ner nånstans runt 2000, men det skulle nog börja svida upp mot 3000.

om du inte hade kommit in på film, vilket gymnasie/linje hade det då blivit?
Mitt andrahandsval var musikproduktion på Midgård, men hade jag inte kommit in på det hade det blivit Advanced English på Lilja... Ugh, jag ryser av bara tanken. Vad tänkte jag där egentligen?

Andra intressen mer än film och musik?
Mina största intressen är film och musik, och det är lite svårt att pinpointa något jag gillar som inte har med nånting av det att göra. Jag är däremot väldigt fascinerad av bibliska historier samt olika mytologier och legender. De är bland annat jättestora inspirationskällor. Jag kan lätt spendera timtal framför Wikipedia genom att läsa sådana artiklar.

Hur många syskon har du egentligen?
5 stycken; storebror Gustaf, lillebror Erik, lillasyster Hannah samt mina norska småbröder Thomas och Mats.

en fråga: vilket vanligt yrke skulle du kunna tänka dig? typ lärare, elektriker, datatekniker, läkare osv... =)
Jisses, oj. Jag vet inte riktigt, men jag tror att jag skulle bli lärare i sådana fall. Kanske för lågstadiet då jag har (om jag får säga det själv) ganska bra hand med barn.

Om du var tvungen att välja en date med antingen Jessica Alba, Kenza eller Megan Fox, vem skulle du välja då? Förklara ditt resonemang!
Men shit! För att göra beslutet lättare säger vi att alla tre tycker väldigt mycket om mig, och att jag är världsvan och otroligt sofistikerad. Först och främst tror jag inte att det skulle bli Megan Fox. A: Hon är inte lika snygg som hon varit, B: Jag får som känslan av att hon inte riktigt är min typ. Så då står det ju mellan Kenza och Jessica Alba. Jag kan inte Kenza så bra, men det känns ändå som att Alba är den som har fötterna stadigast på jorden, av vad jag har läst. Så det skulle nog bli hon då.

/V

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du skulle passa ganska bra som bög.

2010-10-31 @ 13:46:45
Postat av: Anonym

Du skulle passa ganska bra som bög.

2010-10-31 @ 13:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
bloglovin