where do we go now?

2010-10-15 @ 06:51:21
Hejsan hallå! Sitter och trycker i mig lite frukost ATM. Sista skoldagen på veckan, taggar som fan! Igår var väl en ganska trevlig dag (förutom just snöchocken som kom mitt på dan.) "Fish Tank" ganska bra, men lite speciell. Handlar om en brittisk ung tjej har det lite... problematiskt i hennes liv, om vi säger så. Jag kan egentligen inte förklara mer utan att spoila filmen, ni får se den själv helt enkelt. "Kick-Ass" var ju hur jäkla bra som helst! I många filmer kan du höra i bakgrunden eller så antyds det att en bad guy råkar ut för något riktigt hemskt. Skillnaden är att i Kick-Ass så får du se vad som händer. Musiken är också helt makalös. Det kraftfullaste spåret är däremot inte skrivet för filmen. Originalet heter "In the House - In A Heartbeat" och är skrivet av John Murphy till 28 Dagar Senare. Men det passar så otroligt bra till scenen som den används till så man bryr sig inte riktigt.



Fortsätt, fortsätt att fråga! Det är jättekul att jag faktiskt har fått några :D!

/V

Kommentarer
Postat av: ida

en fråga: vilket vanligt yrke skulle du kunna tänka dig? typ lärare, elektriker, datatekniker, läkare osv... =)

2010-10-15 @ 21:01:14     URL: http://statsvetarida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
bloglovin