beautiful day.

2011-04-27 @ 23:48:11
Okej den här dagen har faktiskt ägt på ganska många punkter. Tyskan och KuHin ägde inte lika hårt däremot, bara så att vi får det ur vägen. Men. På ljudmedian fick jag och Kamil börja arbeta på vår låt igen. Det var faktiskt lite tur att den senast sparade filen fuckade upp för nu har vi en mycket bättre och mer fokuserad mindframe än förut, och jag har en känsla av att den kommer att äga i slutändan. Lite bitterljuvt är det däremot, för vi har kommit på att vi måste ta bort delar som vi tyckte väldigt mycket om för att de artistiskt inte passar in. Nåväl, får spara över dem i en tom GP-fil så får vi se om de kommer till nytta senare.


Nummer två är att jag har äntligen kommit på vad jag ska hålla tal om. Var tvungen att förvarna kära Hannah så att hon inte trodde att jag var knäpp när jag satt ensam i soffan och pratade med mig själv ("Det är lugnt, jag brukar också prata för mig själv".) Tog mig en god 5-10 minuter när jag verkligen fokuserade innan jag lyckades bestämma mig. Grejen är den att jag kom på en grej imorse som jag trodde skulle bli bra, sen så kom jag på att det skulle likna mitt förra tal alldeles för mycket. Har kanske inte skrivit så värst mycket, men jag har en början som jag diggar och bara det känns riktigt bra!


Sen så efter många om och många har CDWOW! äntligen bestämt sig för att skicka iväg "Star Wars V" De hade den nämligen inte i lager visade det sig när jag hade beställt den, så den restnoterades i 7-10 dagar. Under påsklovet. Påsklovet = massa jäkla söndagar. Inte kul! "Star Wars VI" kom för någon vecka sen och ligger fortfarande kvar i sin plats; ser ingen poäng i att öppna något som jag ändå inte ska lyssna på förns jag har båda delarna. Och som sagt, när jag femman kommer har jag 100 album i min samling (tänkte säga skivor men om man ska vara lite petig så har man ju en massa dubbel/trippel-album osv...)!


Sist men inte minst har den andra delen av Dream Theaters trummisletar-dokumentär släppts! Ska inte spoila så mycket för er som faktiskt vill se den (hurra ifall ni gör det!) men jag kan säga att jag blev riktigt taggad av Marco Minnemanns audition. Han verkar vara en jäkligt kul person och en fruktansvärt bra trummis! Synd var det däremot att se att det inte gick så bra för Derek Roddy (som spelat för Nile en gång). Snabb som f-- är han men att jamma på konstiga taktarter gick inte så vidare.



Och så måste man ju självklart länka rubriken också. Ha så trevligt nu, men nu ska jag gå och lägga mig i alla fall!

/V

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
bloglovin