priest.

2011-06-19 @ 00:57:20
Nu känner jag att jag måste bedyra över ett visst soundtrack lite grand. Ett soundtrack som slår det mesta från filmmusikmarknaden ur vattnet. Det soundtracket heter "Priest", och är skrivet av Christopher Young. På riktigt, det är så makalöst så att det finns inte. Bombastisk koral-musik, underbara melodier, fantastiskt frisk orkestrering och medryckande actionspår står på menyn. Försökte att göra ett rättvist urval för att visa er olika sidor av musiken; lätt var det inte, kan jag säga. Öppnande "Priest" är ett mäktigt öppningsspår, följande "Eclipsed Heart" är ett otroligt vackert spår (med en väldigt framträdande duduk, överraskande nog.) "The Vampire Train" är ett av de snyggaste och, om det tål att sägas, episka actionspår jag har hört på länge och "A World Without End" är en oerhört snygg svit med de flesta teman som presenterats genom albumet. Hur ni nu än väljer att skaffa det skiter jag i; köp det, ladda ner det, jag bryr mig inte. Men skaffa det!



Nu ska jag däremot fokusera på musiken jag lyssnar på nu, nämligen "Mechanize" av Fear Factory och sen bär det av sängvägs.

/V

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
bloglovin