Blatant thematic statement.

2009-12-20 @ 00:50:59
För första gången på länge (säkert 2-3 år) så har jag än en gång sett igenom hela Gladiator. SÄ JÄVLA BRA DEN ÄR! Den kommer alltid ha en liten speciell plats i mitt hjärta. Först och främst för att det var den första riktigt blodiga 15-års filmen jag fick se (det var ju någonstans runt 2001-02; jag var ju för fan typ 8 år!) Sedan var filmmusiken ett av de första soundtracken som riktigt imponerade på mig (fast jag lyssnade mest på "The Battle" och "Barbarian Horde"; tror inte riktigt att jag brydde mig så mycket om den lite softare musiken :P.) Egentligen är musiken inte så amazing, men lite cool är den ändå :).



Ett soundtrack som dock är riktigt bra är James Newton Howard – King Kong. I tell you this, mannen är ett geni. Jag rådiggar 30-tals musiken i Defeat Is Always Momentary. Annan bra filmmusik är:
Såja, nog med musikspam. Nu ska jag väl antingen fortsätta lyssna på King Kong eller se det andra avsnittet av Terminator: The Sarah Connor Chronicles, som verkar vara en bra serie. It doesn't make your eyes bleed, om man säger så :).

/V

BTW 1, Jessica länkade till min blogg på hennes (även om länken inte funkade var tanken god) så jag får väl ge henne en liten mention: strangeish.blogg.se.
BTW 2, det här blir tredje gången jag publicerar det här inlägget. Stupid länkar som inte funkar!

Kommentarer
Postat av: Killen med Koll

fick äntligen fast i din blogg genom jessicas. Behövde bara byta ut en bokstav i adressfältet som inte verkade hamna hemma så värst.

Nu äru iallafall bloglovinad

2009-12-20 @ 01:16:30     URL: http://killenmedkoll.tk
Postat av: V

Tackar tackar!

2009-12-20 @ 01:49:11     URL: http://fallingdrapery.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
bloglovin