soul desertion & Det är ju fan julafton imorgon!

2009-12-23 @ 12:55:17
Är man inte i julstämning idag är man antingen konstig eller så är det synd om en. Imorgon är det ju julafton! Presenter, godis, Kalle Anka you name it! Jag är väldigt tacksam över att ha en familj som värnar om såna här traditioner. Man blir bara ledsen i hjärtat när man läser om familjer som knappt firar jul överhuvudtaget, som om att julafton bara är en helt vanlig dag i deras kalender.

I förrgår stod en bunt familjemedlemmar i köket och gjorde julgodis. Vi gjorde då:
  • Chokladdoppade clementinklyftor
  • Puffat ris med choklad
  • Mozartkugeln
  • Strykande åtgång (något sorts kola-aktigt godis) med krossade polkagrisar
Man kan väl lätt påstå att våran favoritingrediens är choklad :D. I ett plötsligt infall fick jag för mig att än en gång sno Eriks kamera och filma. Fast nu filmade jag lite improviserat i Chocolat/Lindt-reklam stil och detta blev resultatet:


Dagens låttips är inte en jullåt, som jag knappt pallar, utan jag kör på som vanligt med Deliverance av Opeth (9:39 and onward is gold).
/V

Kommentarer
Postat av: ida

såg smarrigt ut :) finns det om möjligen kvar en eller ett par kan jag offra mig på juldagen :P

2009-12-23 @ 15:07:47     URL: http://statsvetarida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
bloglovin