HErE it Goes AgaIN!

2009-11-22 @ 01:14:30
Äsch...

En av de stora anledningarna till att jag inte har hållit min blogg vid liv så bra är just avsaknad av ork. Ibland händer det så mycket på dagarna att jag inte känner mig så taggad på att skriva ner allt som hänt. Som i torsdags till exempel. Då fick jag regissera för första gången. Ytterst märklig upplevelse. Särskilt med tanke på att jag skulle regissera efter manus jag aldrig läst innan. Så allt jag kom på kom jag på on the fly liksom. Sjukt spännande i alla fall. Sen kunde man väl ha önskat en bättre studio att spela in i. Eller, kanske en studio till att börja med. De två andra grupperna fick varsin studio, medan våran grupp sprang omkring som idioter i en dryg timme för att hitta en inspelningsplats. Vilket resulterade i en tom teatersal. Great. Och på det fick vi den absolut sämsta kameran som man inte kunde ändra något znazzy på överhuvudtaget. Såg teatrarna likbleka ut på kameran, så fick de lov att göra det.



I fredags då? Satt bland annat på tyskan och kom inte på for the life of me vilket djur jag skulle vilja vara (vilket var läxan tills då). Sedan på engelskan och upptäckt att vi skulle läst ut den där tard-boken samt plockat ut citat och allt tjosan som tillkommer. Roligast var väl på slutet av dagen då vi skulle redigera våra filmer. Efter vi hade fört över dem till datorn uppdagades det att vi filmat i något pissformat som Premiere inte klarade. Någon halvtimme hann passera innan jag och Petter in a cooperative effort lyckas hitta något sorts konverteringsprogram på datorn. Så. Då öppnar vi Premiere då. Först ut var Elinas scen. Som förmodligen fick den mest genomarbetade redigeringen på hela dagen. Allt eftersom tiden gick kände man hur man blev mer och mer less. Som en liten sidopunkt blev jag lite småmobbad också. Tydligen var jag plötsligt kvinna och anledningen till att det luktade förjävla konstigt därinne. De andra grupperna verkade också vara fruktansvärt effektiva. Vissa var helt klara med att föra över sina klipp, och använde därför resterande tid till att filma olika scener som ofta involverade en skrivbordsstol, lite skjuts, nån random samt korridorerna i E-huset.


There. I did a fetinlägg på bloggen. Och då kan man ju tänka på att vissa gör såna här inlägg varje dag. Hur fan orkar man?

Dagens låt: Unexpect - Desert Urbania
/V

Kommentarer
Postat av: G.

Du var alltså kvinna och anledningen till att det luktade äckligt... Viktor du måste ALLTID använda tampong! Inte okej att mensa sådär..

2009-11-22 @ 01:20:50     URL: http://bullshitboy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
bloglovin