Mums!

2010-04-08 @ 22:37:39
Idag har man käkat gott! Pappa far imorgon (12:50 for those who care), så vi tänkte ta en finmiddag innan han har lämnat landet. Det blev Taj Mahal och jag beställde Halim med kött, en gryta som bestod av antingen lamm, biff eller kyckling i smålinser och färsk ingefära, vitlök och koriander. Detta var medelstarkt enligt deras mått och thank god för att Gustaf talade mig ur Vindalu. Den var klassad som mycket stark enligt deras skala. Medelstarkt dög liksom bra det. Nan-bröd serverades och jag har härmed bestämt att de ska kallas nom-bröd istället. Så sjukt gott det är! Kolhydrater serverades också i form av basmati-ris som var partyfärgat till hälften orange.





Helt stuffed kommer man hem, chillar lite vid datorn, får Hannah och Erik att diska undan röran i köket och spelar Lego Star Wars: The Complete Saga (som för delen är askul när man är två) med storebrorn. Två kapitel in i Episod V blir det glass. GB glass med tre smaker med bär och chokladsås. Såklart man blir fet under påsken! Två portioner och de såg ut som följande:




Jag hoppas att ni inte har glömt bort utmaningen! För de oinvigda finns den att läsa om här.

/V

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
bloglovin