musikutmaning pt. 4 (ellaolivia)

2010-04-09 @ 20:41:18
Ja den här spellistan har jag nu fått ta emot tre gånger, varav två här på bloggen och en via msn :).

hej - ellaolivia.blogg.se

The Knife - Heartbeats
Kan säga så mycket att jag diggar introt. Faktiskt det mesta av det instrumentala. Sångerskans röst känns som att den saknar pondus. Lite mer... oompf från hennes stämband så blir låten så mycket bättre. Annars är det faktiskt en väldigt underhållande låt att lyssna på.

Elvis Presley - Suspicious Minds
En klassiker! Så underbart! Det här är en sån där låt som man inte kan undvika att groova till när man lyssnar på den. Men jag är lite osäker om jag verkligen gillar den. Låt oss säga att jag förmodligen inte skulle klara av att lyssna på en hel skiva med liknande låtar.

Hoffmaestro - Highway Man
Nej vet du vad. Det här är inte det sämsta jag hört, men det här är verkligen inte min stil. Jag diggar inte riktigt det snabba och enformiga country stuk som den här låten har. Vid 2:40 ungefär saktar låten ner några km/h och spelar något fruktansvärt snyggt på akustisk gitarr med lite vindeffekter i bakgrunden. Sångarna kunde bara dratt åt pipsvängen mot slutet och bara låtit gitarristen sköta sitt. Grymma kredd ska till basen dock. Fyfan vad lågt han går!

Johnossi - What's the Point
Lustigt det här. I några låtar från tidigare spellistor har verserna tilltalat mig bättre än refrängerna. De känns väldigt straightforward och viker liksom inte från det normala. Lite "Music-by-Numbers" tycker jag.

System Of A Down - Aerials
Dude! Får lite gåshud när jag hör den cleana gitarren, även om den distade gör lika bra jobb under refrängerna. Serj Tankian har en fantastisk röst, och uppvisar både hans lägre och högre register. Inkluderingen av stråk kändes inte helt klockren i början, men de smälter väldigt bra in i låten och ger den en extra nypa finkänslighet som metal vanligtvis inte kan ge.

/V

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
bloglovin