musikutmaning pt. 6 (krilleboi)

2010-04-16 @ 16:40:59
why did it have to be a boy :( he will only play soccer and kill people - krilleboi @ midgardspojkar.blogg.se

Kan lugnt säga att krilles spellista satte utmaningen i musikutmaningen.

Bloc Party - Signs
Har verkligen inte något den här låten. Jag måste säga att jag verkligen gillar introt. Inte lika stort fan av de techno-liknande delarna av låtarna t.ex fade-in på basen blir lite enerverande efter ett tag och så är det något keyboard-aktigt ljud som ligger ganska konstant i bakgrunden (och då menar jag inte det som öppnar och avslutar låten)

White Lies - Death
Men ojsan, den här ackordföljden känner man ju inte igen! Måste säga att det blev väldigt snyggt när gitarren kom in. Och jag kan inte säga att instrumenten är osnyggt lagda. Men precis som i Bloc Party låten så har jag lite svårt för sångaren.

Delphic - Clarion Call
Dude. Den här låten är inte okej. Det förbannade klickandet i hörlurarna gör mig så otroligt enerverad. Efter att jag har lyssnat på låtarna i de spellistor som jag fått skickade till mig kan jag lätt påstå är det här är by far den sämsta låten.

Enter Shikari - Sorry You're Not a Winner
Alltså. Enter Shikari. Skulle inte kunna lyssna på den här låten igenom hörlurar igen. Möjligen som odefinierbar bakgrundsmusik. Jag gillar verkligen inte techno-påhitten i låtarna. Metal-delarna då? De duger. Men vad fan är det här för slut? Låter som om nån jävla unge bara sitter och hamrar samma tre ackord. Gud vad irriterande.

Editors - The Weight of The World - Live At BBC Electric Proms
Jag måste faktiskt säga att den här låten var helt okej. Eller ja, den här liveversionen i alla fall, då jag inte riktigt kan vara säker på hur studioversionen låter. Väldigt snyggt bakgrundsstråk, och tremologitarren i bakgrunden lät ganska bra.

Kent - Vals För Satan (Din Vän Pessimisten)
När låten börjar känns det som om att jag borde dragit en speciell linje vid 5 låtar just för Kristoffer. Jag börjar bli nalta less på allt technomongopåhitt som alla låtar envisas med att ha med. När Kent dock äntligen bestämmer sig för att bete sig som ett någorlunda rock band låter det ju bra. Varför måste de envisas med att inte vara det? Minuspoäng för att den inte går i tretakt (valser gör det.) Har kommit fram till att det mesta av Kent är bara bra för en sak. Kent i duschen.

White Lies - A Place To Hide
Så dyker White Lies upp igen. Om det här, och Bloc Party är indie rock, har jag officiellt med goda grunder bestämt mig för att jag inte gillar den genren. Förjävla snyggt slut dock. Det ska de ha kudos för.

Passion Pit - Live To Tell the Tale
Försöker faktiskt att tycka om den här låten. Sitter och gungar huvet och stampar foten i takt till musiken. Men det funkar inte riktigt, även om låten är lite så där speciell. Och jag tycker mig höra honom sjunga falskt vid någon del. Eller så är det någon gräslig blue note. Inte säker, men det låter i alla fall inte snyggt.

Bloc Party - The Prayer
Lite intressant med den hummande manskören. Refrängen funkar, men det är ju förstås massa digitalt stoff som jag inte riktigt diggar. Riktigt rejäla kudos ska till trummisen som imponerar på mig i alla fall med att spela så fort på hi-haten så länge. Samt ett fräsigt gitarrsolo måste jag ändå säga. Särskilt början av det. Påminner mig lite grann om Helicopter, om jag inte tar helt fel.

Gorillaz - On Melancholy Hill
OMG! Sista låten! Så löd mina tankar när den här låten dök upp. Fast den här låten är inte helt värdelös. Versen är väldigt, otroligt trevlig att lyssna på. I alla fall första, där den var mer "stripped" så att säga, alltså färre instrument. Annars är det här en helt ok låt att lyssna på. Best of the bunch om man får säga så.

/V

Kommentarer
Postat av: krille

fu mina låtar äger

2010-04-17 @ 10:28:18
Postat av: smulan

krille har bra smak :S tkr jag.

2010-04-17 @ 15:35:55

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
bloglovin