March of the Fire Ants.

2010-08-12 @ 00:47:35
Idag har det hänt lite olika saker. Runt 11 tiden bestämde jag mig för att det kanske var en bra idé att lämna datorn, sängen göra sig redo för världen. Lite frukost i magen satt fint samtidigt som jag skapade en ny liten explosiv spellista. Köket var belamrat med disk, och själva maskin var öppen och redo för tömning. Så jag bestämde mig för att starta ett litet musikmaraton. Ett Mastodon-maraton blev det då jag upptäckte att Spotify har (i alla fall i Norge, hoppas till Gud att det finns i Sverige) lagt upp alla deras album. I kronologisk ordning blev det, med start från deras första release "Remission" till deras senaste "Crack the Skye." En mycket underhållande färd ända till resten kom hem. Jag blev (inte helt oväntat) beordrad av the Mrs. att stänga av musiken för att "in my opinion that is just noise and not music."



Fortsatte klockan strax efter 7 med "Call of the Mastodon", fortsatte med "Blood Mountain", tog en break för socialt samspel och är nu inne på "Crack the Skye". Av alla de 5 album jag lyssnat på, är nog det här det sämsta. Hela alltet känns liksom för mycket på nåt sätt. Otroligt överskattat. Inte direkt dåligt, men stundvis känns det som om de bara har slängt dit en del bara för att förlänga låten. Case in point, Oblivion. Skivans bästa spår börjar majestätiskt och storfött, fortsätter hålla hög kvalité genom verserna och har en makalös refräng. Sen kommer en instrumental sektion som känns out of place. Låten tappar liksom farten just där. Tack och lov återvänder den till den underbara refrängen, men just den där solo-delen känns så ditklistrad, så halvhjärtad, så vi-har-press-på-oss-från-fans-att-göra-nåt-coolt-soloaktigt-så-då-gör-vi-väl-det-då. Men ni ska ta allt jag just nu har skrivit och kommer att skriva med en liten nypa salt, för nu är jag tokhungrig och jag tenderar att uppleva musik sämre då.

Om jag får rangordna de själv så blir det:
Sen har jag packat in alla kläder jag ska ha på Samos (FATTAR NI?! JAG RESER PÅ FREDAG!) Allting känns så galet fucked up nu så det inte är sant. Brukar inte ha resfeber, men nu jävlar alltså. Har också käkat fajita för första gången. Det gick väl att äta, men man kan väl säga att jag föredrar tacos bara lite mer.

Och självklart så är ju låttipset för idag: Mastodon – March Of The Fire Ants (säg gärna till om länken funkar eller inte)

/V

Kommentarer
Postat av: matilda

sv: ja det är sant! visst är det underbart:D?

2010-08-13 @ 12:00:21     URL: http://mittimatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
bloglovin