shadow of our blood.

2010-12-20 @ 21:11:56


Så idag har varit en Dark Tranquillity-dag. Började dagen med "The Treason Wall", fortsatte med nästan hela "Character" och på hemvägen blev det "My Negation" innan jag fortsatte maratonet med "Haven". När jag kom hem blev det "Damage Done" under middagen (ja, jag åt själv *snyft*.) Nu senast lyssnade jag igenom deras senaste "We Are the Void" och har nu börjat med deras första, "The Gallery".

Dark Tranquillity är ett sånt där band som onekligen skriver bra låtar, men som jag ändå inte riktigt fastnar för. Detta beror till större delen av sångaren, Mikael Stanne, som har ett rasp som gränsar till black metal men inte riktigt når ända dit. Hade jag älskat melodeath hade jag säkert gett många av deras låtar 5 stjärnor, men så är tyvärr inte fallet. Jag blev väldigt positivt överraskad när jag lyssnade igenom WAtV, då jag läste en mindre positiv recension om den för ett tag sen.

Jag har för er läsare sammanställt en lista med mina favoriter so far
Dark Tranquillity

/V



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
bloglovin