The Grid.

2010-12-18 @ 02:03:39


Idag var det Julgård på Midgård. Lite småtrevligt; letade tomtar, käkade godis och pepparkakor samt försökte anmäla oss till pepparkakshustävling men vi kom för sent apparently. Efter att den hade slutat strax innan klockan 2 slets jag mellan Emma i nåt teaterarbetsrum och Kamil, Dennis och Elina i cafeterian. Efter ett tag kom jag på den briljanta idén att vi skulle fara och se Tron: Legacy, som hade premiär idag (det här hade vi pratat för någon vecka sen på Subway.) Vid fyra-tiden begav man sig iväg från skolan. Efter att ha fått låna pengar av mormor och morfar mötte jag upp resten och så drog vi till Mias och hängde där i cirkum två och en halv timme; väldigt trevligt. Sedan bar det av till bion. Väl där konstaderade vi att allting är förjäkligt dyrt på SF (särskilt när man har 13 kronor på sig.) Filmen i sig var helt ok; ganska snygga effekter, men när man återvände till verkligheten på slutet kände man hur skönt det var med lite vanlig natur. Musiken av Daft Punk var däremot riktigt grym. Lät väldigt Zimmer-ish, fast på ett lite annorlunda sätt... hur nu det går ihop. De elektroniska elementen var mycket intressantare och mycket mer välintegrerade i den här filmen än vad de brukar va.

Rolig grej: Emma kommer över för julpyssel på söndag; ska bli väldigt kul :).

/V

Kommentarer
Postat av: E(lina) höhö..

Fast innan du kom på "den briljanta idén" så hade jag ju sagt "Tron har ju premiär idag, skulle inte vi se den?" Muhaha. Näokej, fast ingen tog det seriös=( snyft jag

2010-12-18 @ 11:12:27     URL: http://elinajohanna.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
bloglovin