dagen efter dopparedagen.

2010-12-25 @ 17:41:12
Goddagens mina kära bloggläsare! Dagen efter dopparedagen har inte varit särskilt, och kommer heller inte att vara, särskilt händelserik. Jag tog mig däremot i kragen idag och gick fram och tillbaka till Strömpilen, en promenad på cirkus 70 minuter. Testade såklart mina hörlurar på vägen. På ditvägen blev det "Wrath" av Lamb of God och tillbakavägen blev det ett fint axplock ur Meshuggahs "Nothing". Konstaterade igår kväll att basen på lurarna är så stark att den övermäktar resten av ljudbilden; effekten blir nästan som att någon lägger en handduk över musiken. Öppnade EQ:n i iTunes för första gången och drog på diskantförstärkaren; jäklar vilket ljud! Så sjukt underbart. Lurarna är också väldigt isolerande, vilket är ett stort plus på till exempel bussresor. De sitter grymt tight vilket är ett litet minus för efter en sisådär 40-50 minuter börjar det kännas lite grann i öronen.

Men jag ska inte klaga så mycket. Det blir ett fint ljud när man drar upp diskanten lite grann.


Nu blir det med största sannolikhet bara att chilla för resten av dagen. Ska försöka att inte dega så mycket vid datorn hade jag tänkt. Blir kanske till att dra igång någon platta sådär eller skriva lite på nån låt här och var men inte bara slösitta.

Såg "Blood Diamond" igår med Erik. Bra film med starkt skådespeleri. Snyggt soundtrack också. Vill minnas att jag har skrivit en kort notis om den här filmen tidigare men whatev. Hoppas på att kunna dra ihop nån recension nån gång, men jag har lite svårt att pinpointa varför jag tycker vissa saker. Men det är definitivt en film jag rekommenderar, utan tvekan.

/V

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
bloglovin