what i have lost, will it see me again?

2010-01-21 @ 15:33:55
Jag sitter just nu i biblioteket och väntar på att Vildmannen ska öppna för annars får jag ingen middag (suck...) I mina öron ljuder Trial of Tears av Dream Theater. Om ni inte visste det sen innan, så vet ni nu iaf att jag har en plan på att lyssna igenom hela mitt iTunes-bibliotek. Drygt 600 låtar alltså. Med låtar som generellt är längre än 10 min tar det lite tid :P. Klockan 1700 ska vi filmare delas upp i våra grupper och börja rigga ljus och allt sånt för ikväll. En timme senare öppnar dörrarna för Midgårdskolans "Öppet Hus." Då ska 94:or, deras föräldrar samt några randoms flyta omkring i skolan och kolla på de olika programmen. De ska då bland annat kolla in våra grupper när vi filmar en scen som Choongen har skrivit. Handlar om två stycken som för en diskussion som får en att tro att de ska ha sex. Fast egentligen ska de... SPELA MONOPOL! (durudum TISCH!)



Tidigare idag, innan skolan hade börjat faktiskt, började det att bestämmas vilka filmer vi skulle se. Jag och Elina hade gått till teaterkorridoren där vi stötte på Emma. När jag gick iväg för att gå på do började de rannsaka min ryggsäck efter bra filmer. När jag kom tillbaka var de ännu inte klara, men de hade nog bestämt sig i alla fall. Antingen Sleepy Hollow eller Sweeney Todd. De var också ganska säkra på att Psycho och Gladiator skulle bli storvinnare, så de gömde de undan. Deras plan folierades när Jessica från teater kom och började hotade dem med olika saker. Det blev dock med en serie rättvisa omröstningar i klassrummet, utan de andras vetskap om deras plan, att vi började se Sleepy Hollow. En uppgift vi fick till filmen var att skriva en baksida till ett alternativt filmomslag. Man skulle tänka: Vad var det som fick mig att se den här filmen." Sätt det emot Elinas argument för att vi skulle se Sleepy Hollow: "Det är Johnny Depp och Tim Burton!"

Mot slutet fick jag leka videotek och låna ut en massa filmer till folk och fä. Totalt 9 filmer blev utlånade, och några är det till och med på. Det bör noteras att Elina har lånat flest (3 st), med Alexander och Tove som starka andraplatsare med två filmer. Till och med Cat skulle be att få låna Sleepy Hollow (hon hade samtal med folk i klassen under tiden.)

Vet ni, mitt huvud börjar bli trött.
/V

BTW: Trial of Tears är inte bra. Lyssna Peruvian Skies istället från samma platta.


Kommentarer
Postat av: *NIls

600 låtar my ass, 7115 ftw@ 18,3 dagar

2010-01-22 @ 22:24:04     URL: http://midgårdspojke

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
bloglovin