Street Fighter IV / Ipod-hackning / Shaolin Soccer / "Is AssfuCK ok?"

2010-07-04 @ 18:45:56
Hade det ganska awesome mycket roligt hos Petter i fredags. Han hade ju fyllt år, så det var tv-spelskväll hos honom. Jag, Jessica, Jocke och Petters kompis Thim (som ska börja film nästa år; tummen upp!) var där, fast Thim var tvungen att dra efter ett tag. Som sagt var det asroligt. När jag kom var Thim redan där och en stund senare kom Jocke som skjutsade Choongen på sin moppe. Vi spelade lite Halo 3, sen lite James Bond: Nightfire och efter det Dead or Alive 2 (om jag inte tar helt fel.) Tur att man kom på precis hur man skulle röra på sig i den sista omgången. Efter ett tag drog vi till Ica hela bunten och handlade lite nyttigt att äta som chips, läsk, godis och kex. När vi kom tillbaka körde vi lite Street Fighter IV. Praktiskt taget ville ingen egentligen spela mot Petter, då man var näst intill chanslös (fast jag vann över honom en gång!) Resten av oss låg på ungefär samma nivå. Det blev en nervpirrande match mellan mig och Thim. Min motståndare låg ett slag ifrån döden, och så helt plötsligt drämmer han till mig med en serie slag och jag förlorar. Jag tror aldrig att en förlust har varit roligare än då.

Sen blev det lite random gamla spel, bland annat med Petters hjälm som man skjöt änder med. Man lät lite småtard när man sa "Pang!" för att skjuta. Någonstans innan det spelet var Thim tvungen att dra. Efter det tror jag att vi spelade lite Super Mario Smash Bros, eller vad det nu hette. Fattade inte ett jäkla jota av alla kontroller, så det blev minimalt med aktivitet på taktikfronten. Sen spelade Choongen och Petter lite Pokémon på Wii, döpte deras karaktär till AssfuCK och slogs i Story Mode för att få battlepasses så de kunde köra multiplayer. De gjorde de inte. Plus så blev det drygt, så vi stängde av.

Sen så snackade vi lite och bestämde oss för att se Shaolin Soccer. Det var som en bra b-komedi uppklädd med specialeffekter. Hela filmen handlade om ett fotbollslag som kan karate eller kung-fu eller [insert Asian fighting style here]. Faktiskt ganska nice. Efter det blev det lite Petter-filmer, Kommisarie Johansson och Manmannen. I den senare får han en av de roligaste kråkorna på år och dar (Choongen spelade in och har den på mobilen.) Vi bestämde oss därefter att göra en egen b-film med Petters mobil. Han kunde inte då, MEN DET ÄR BÄST FÖR HONOM ATT HAN GÖR DET OCH LÄGGER UPP DEN PÅ KILLEN MED KOLL (hemligt meddelande till Petter.)

Synopsis: En hjärtgripande kärleksdrama om tre män och deras starka passioner. En laddad final, oöverträffat skådespeleri av Petter Malmehed (Manmannen), Viktor Svensson (Pablo lagar mat, Fjortison) och Joakim Jonasson (Vad betyder Apberget för dig?), och ett rörande soundtrack (Jessica Choong och Petter Malmehed) kommer få dig att gråta som aldrig förr. Missa inte.

Alltså. Missa inte.

Sen spenderade vi 5 timmar med att göra praktiskt taget ingenting. Vi satt i köket och satte snurr på kronor, Jocke och Petter försökte hacka Jessicas iPod (de lyckades faktiskt en gång), snackade film, drack mjölk, såg en igelkott, låste ut Choongen och Jocke och lite mer därtill. Vi gjorde alltså allt förutom att lägga oss, fram till klockan 7:30. Då sov man i 1 och en halv timme (Y). Jag och Jocke däckade i samma rum, medan Choongen fick sova i Petters säng och Petter himself sov inte en blund. Klockan tjugi över elva blev det hemfärd för oss alla.

Tror det var bra för mig att vara omkring folk. Hade nog blivit helt snäpp annars.

/V

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
bloglovin