'Cause I'm so sick and tired...

2010-06-23 @ 23:38:32
Gud vad jag är trött. Jisses och pannkaka vad jag är trött. Har varit uppe sen halv nio idag för att fara på stan klockan 10 med mami och handla sportkläder (de är ju så dyra så vi delar på kostnaden.) Det blev ett par löparskor ala Nike, långshorts (eller trekvartsbyxor som det faktiskt stod på kvittot; kom aldrig att kunna bränna bort det...) och träningbyxor Adidas-style samt två par löpningsstrumpor av okänt märke. Jag hade varit där i måndags och kollade skor, och turligt nog fick jag hjälp av samma kille idag också (that's kundservice for ya.) Sen bar det av till Chlas Ohlsson, Max och sedan hem. Efter typ en kvarts andhämtning cyklade vi iväg till öppet hus på KFUM-lägrena. Min kära broder Eriksson har nämligen varit där de senaste dagarna. Vi spelade lite basket han och jag, sen samlades alla föräldrar, syskon och lägerbarn för att leka en lek som kallades "Bläckfisken" som faktiskt var ganska rolig, fast det funkar nog bättre om man är färre pers. Eriksson målade sedan med glädje mitt ansikte med vattenfärg.

"Är det vattenfärg?"
"Ja såklart. Så att man kan tvätta bort det sen."
"Jaha..."

Sen besökte jag Elina som sommarjobbar på kyrkstugan. Det verkar som om hon bakar hela dagarna. Eller nåt liknande. Vi bestämde att jag skulle dra hem, och vid 4-tiden skulle jag komma tillbak redo för att bada, och så blev det. Det var lite småkallt så (och hon hade kort lunch) så vi badade inte så länge, men det var skönt att få ett rejält dopp i alla fall. Väl i vattnet bekantade vi oss med en spjuver på säkert tre-fyra år som hade en ny blå flytväst och darrade något fruktansvärt i underläppen. Dagens visdomsord: Bad är alltid roligare med småbarn.

Nu senast har jag gymmat med mamma på personalgymmet där hon jobbar. Ganska litet, men det finns ganska bra utrustning. Jag gillar också att det är litet. Det blir liksom inte samma press som på ett stort gym med mycket människor. Har världens vånda i överarmarna nu, så jag måste ha fuckat upp nånting när jag stretchade idag (eller INTE stretchade igår XP)

Herrejävlar vad jag är trött...

/V

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
bloglovin