pfft!

2010-06-19 @ 02:08:21
Idag (eller ja, igår egentligen, men vafan 2 timmar plus/minus har väl ingen dött av?) har varit, om inget annat, än väldigt seg dag. Klev upp cirkum 12 på morgon, tittade ut genom balkongen och regnet öste ner som om det inte visste annat. Fast lika bra var väl det. Med gårdagens 130 minuters promenad (skavsår medföljde) samt 1 timmes gymträning skulle jag ändå inte gå ut. Nu fick jag väl något som verkligen sa åt mig att stanna inne XP. Har lite filmrecensioner att posta också! (och justefan, måste ju fota nya bilder till dagboken; det är därför jag inte har lagt upp något idag.)

/V
Såg två filmer idag. "The Wolfman" och "Spider-Man 2". Den tidigare hyrdes av Eriksson som tvingades ut i regnet till Ica Berghem för att få tag på den. Var faktiskt ganska taggad på att se den. Men ack, den sög. Det första, och om inte största, misstaget de gjorde i filmen var att visa varulven typ det första de gör. Vars finns spänningen då, om publiken redan vet hur monstret ser ut? För jag menar, den går inte att hitta någon annanstans. Sedan verkar Anthony Hopkins helt slutkörd och som om han spelade sin roll på tomgång. Benicio del Toro gör väl ett ok jobb med att porträttera vår smått plågade huvudperson. Emily Blunt gör sitt bästa med vad hon har att arbeta med, vilket inte är mycket. Hon blir ett våp, kort och gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
bloglovin