WARNING

2010-06-01 @ 17:09:00


YE HAVE BEEN WARNED

Så då har man äntligen haft sitt tyska bokseminarium (bäst var ju kakorna och saften.) Sen fick vi tillbaka proven och sen fick man enskilt reda på sitt betyg. Tydligen så var det väldigt längesen Carina satte ett MVG på två killar i tyskagruppen. Som oftast brukar det vara tjejerna som når de höga betygen, och killarna ligger liksom och klöser på det där M:et. Jag har tydligen utvecklats jättebra muntligt (hon tog ett exempel på hur det kunde låtit i början av terminen; det hade jag förträngt) och jag fick MVG- på saftstunden idag. Väl förberedd på andra och tredje delen (jag visste att det skulle löna sig att halvt som halvt strunta i den första) och ett underbart uttal. Sen så fick jag MVG på provet vi hade för en vecka sen (mitt första MVG på ett tyskaprov den här terminen.) 158/173 om jag inte tar helt fel. Kändes skönt eftersom jag faktiskt satsat på det här.

Oj. Här luktar det illa.

/V

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
bloglovin