holy tard shitfuck batman!

2010-03-27 @ 00:49:14
Idag har det hänt lite speciga saker. Det började då förstås vid lunchen. En av piraterna står och serverar mat. Innan vi kom fram säger jag hyfsat högt "Det är ju inte alls chicky bits!" Helt plötsligt svarar piraten med "Vem lurade dig att tro det?" Jag blir ju typ hur ställd som helst och kommer inte på något vettigt svar alls.

Sen så skulle filmlektionen börja 12:40. Dörren var öppen och vi kom dit ungefär 5-10 tidigare. Tiden går och klockan blir 10 i. Ingen Fernando. Klockan slår prick. Fortfarande ingen Fernando. Efter nån 5 minuter kommer Jonas in och ber mig och Petter hämta kvarlämnat explosivt fejkblod och Fernando. Kvart över ett går vi ner till stora studion. Där finner vi cirka 5-6 flaskor fejkblod som var explosivt för att det bestod av rödkaramellfärg, vatten och potatismjöl, och potatismjölet hade ju såklart jäst. Där finner vi också en Fernando i full fart med att hjälpa om det var mediatreor med att ställa i ordning en kamera framför en green screen. Vi var så vänliga och berättade för honom att han liks var försenad till vår lektion med cirka 40 minuter. Efter lite facepalmande å hans sida säger han åt oss att vi ska skriva manus. Det gjorde vi ju verkligen.

På väg tillbaka till lektionen stöter vi på ack så helt normala Stefan med fetaste kamerastativet som tvingar ut oss för att vi ska kasta och spränga våra lila färgbomber utanför skolan. Han hotade att slå Petter med stativet om inte annars. När vi sedan kom ut intog Stefan någon ytterst märklig position, skakar flaskor och kastar iväg de mot marken. Av cirka 6 flaskor, hur många exploderade? En. Det var en Bon Aqua-flaska. De har inte bra kvalité på sin plast. En otroligt mysig lila splatterfläck låg i ett koordinerat mönster på snön strax under och utanför skywalken.


Håller inte särskilt bra för explosivt fejkblod.

När vi sen ungefär klockan 2 tar och slutar lektionen för ingen gör något vettigt ändå, vandrar jag och Elina runt i lite i väntan på att hon skulle få skjuss hem. Vi stöter på Fernando, som ger mig en tillsägelse om att jag och Petter var lite väl dramatiska och att det blev väldigt pinsamt för honom. K, lesson learned, tänker man. Fernando är en awesome lärare hursom så jag låter det passera.

Nattens låttips: Into Eternity – Timeless Winter
Fast jag funderar också på: Textures – Upwards

/V

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
bloglovin