House of Metal Pt III - Initial Response

2010-03-07 @ 02:41:02
Once again bevisar House of Metal varför det har bliviy så stort som det är. Idag hann jag två hela setlistor, sedan 4-5 låtar av ett annat band och sedan någon minut av ett annat. Händelseförloppet kommer jag (väldigt) förkortat att skriva ner här i punkform. Mer utvecklat kommer förhoppningsvis imorgon, med setlistor och smaskiga detaljer och bilder.
  • 18:10 - Bussen kommer fram till Vasaplan, jag går till en bankomat, hämtar ut kontanter och äntrar golvet i Folkets Hus
  • 19:30 - BtBAM drar igång.
  • 20:15 - Efter många om och men drar jag och Jonte och kikar in Dead by April
  • 20:55 - August Burns Red börjar lira.
  • 21:30 - Vi drar till kön som leder in till Idun, och Lamb of God
  • 22:00 - Lamb of God börjar att plöja sig igenom publikens öronskydd.
  • 00:00 - Jag drar, då jag bland annat inte pallar att se ett power metal band avsluta House of Metal.
Som sagt, bilder och detaljer kommer med största sannolikhet imorgon! Just nu kan jag i alla fall säga att jag  har fått i mig litt efter-festivals-kost och tar det lugnt med mina öron genom att lyssna igenom soundtracket till Schindler's List.

/V

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
bloglovin