morgonsol!

2010-05-26 @ 22:55:06
Det var det inte idag. Ugh. Kallt pissväder så här i slutet på maj är inte ok. Oh well.

Dan började ju sådär halvtrevligt med att Cat var sjuk (alltså lär sig aldrig den där kvinnan? Folk läser inte Fronter på morgonen. Skriv på kvällen innan för guds skull!) Så under den tiden skulle man ju arbeta om vampyrer. Just det, så var det. Men, eh... satt och eggade Give Up, Robot istället. Det där spelet kan gå och ta sig någonstans. Har också fått berättat för mig att jag tydligen ser ut som om jag suger av någon medan jag spelar, hur nu det går till.

Sen var det samhälls och konspirationsteorier för fulla muggar. Fick tillbaka mitt samhällsekonomiprov. 22,5 poäng = G. Kunde säkert gått bättre men ja, he får duga. Efter lite hit och dit så blev det konspirationsteoriarbete. Yeah! Eller ja, jag, Kamil och Elina arbetade faktiskt lite grann om förintelseförnekelse när vi satt i biblioteket, emellan att Kamil försökte styra datorn med Jelindras händer och sedan försökte få tag på hennes börs som innehöll tio kronor (= läsk= hårdvaluta för Kamil.) Nyckelordet i den tidigare meningen var försökte. Efter det blev det lunch där Nils (pådriven av oss andra, förstås) lade ner en kycklingbit från den magnifika thailändska kycklinggrytan i Kamils mjölkglas. Det tog fanimej ett bra tag innan han upptäckte det, och när han gjorde det blev han typ råsur (fast jag tror att han var lite triggad sen tidigare under dagen.)

12:50 började manuslektionen. Daniel skulle på möte, så vi fick arbeta på egen hand. Arbeta. På egen hand. Just det. Jag, Nils, Elina och Petter satte oss i lilla studion och gjorde allt annat än att skriva manus. Daniel uppbådar sedan en helt klockren Facebook-status:

"Storebror ser att nästan samtliga elever i manuskursen är inloggade på facebook när det blev eget arbete ;)"

Säger han som skulle sitta på möte.

Pallar inte att skriva nåt om datakunskapen. Fast jag fick MVG på provet. Oväntat. Inte det svåraste provet i världen precis. Något som dock imponerade var de facto att Nils fick i och med det här betyget sitt första MVG någonsin! HURRA FÖR NILS!



Sen innan jag drog hem helt och hållet drog omkring på stan lite grann. Handlade på Burmans för första gången på typ hundra år. Det blev "Morningrise" av Opeth och jag är 150 kr fattigare. Kändes nice ändå. Något som kändes ännu bättre är att när mamma äntligen ska få sitt nya kort så kan hon handla på Amazon! (i.e. typ bästa sidan att handla grejer på; i alla fall överlägset störst utbud.) Har redan börjat planera...



Hoppas inte ni inte, typ, dog eller nåt.
/V

Kommentarer
Postat av: G.

Men alltså fan vad ni är snälla med varandra... äkta vänner som lägger kyckling i mjölkglaset... you guys have so much to learn about real friendship, it's almost sad ;)

2010-05-27 @ 09:49:54     URL: http://bullshitboy.blogg.se/
Postat av: Kamil

G:et talar sanning.



I alla fall, COLA!!!^^

2010-05-27 @ 21:03:58     URL: http://oelsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
bloglovin