much ado about nothing.

2010-05-13 @ 00:38:32


Är tillbakakommen efter Grubberevyn (eller ja, har varit det ett tag men har faktiskt varit social med folk här.) Kom en kvart för sent men tror inte jag missade nåt viktigt. Det var väl inte... den bästa precis. Teatern (på den lilla scentid de fick; jag svär att det var totalt 5 min max) var inte särskilt stark, dansen var *host* ähem... lite tveksam och musikarna kunde man ha önskat att de rört på sig lite mer. Var lite grann "nu sjunger jag, okej, då gör jag bara det. okej, nu sjunger jag inte, nu ser jag totalt osäker ut på scen och gör intet för att liva till det" stuk på det hela. Personligen hade jag velat försöka leva mig in i låten och hitta något i texten som jag kan koppla till. Men om det bara är låtar som "Smells Like Teen Spirit" så är det ju bara att rusa omkring och ösa energi omkring sig. Take back and redo. Med det sagt, var det ju inte helt utan höjdpunkter. Vissa skämt nådde faktiskt ut, t. ex. det om lajvare och det om internetmobbning via Apberget. Sen finns det ju visst en smått gudabenådad gitarrist som egenhändigt lyfte mina mungipor från här till evigheten. Hans gitarrsolon under "Beat It" och "Hold The Line" var kvällens höjdpunkter, utan tvekan.

Låtlistan was as follows
  • 9 To 5 - Dolly Parton [N/A]
  • True Blue - Madonna [N/A]
  • When You Were Young - The Killers [N/A]
  • Can't Stop Loving You - Phil Collins **
  • Free Fallin' - Tom Petty ***
  • Under Pressure - David Bowie & Queen **
  • Back In The USSR - The Beatles ***
  • Beat It - Michael Jackson ****
  • The Show Must Go On - Queen **
  • New York New York - Frank Sinatra ***
  • Smells Like Teen Spirit ***
  • ... Baby One More Time - Britney Spears *
  • Hold The Line - Toto ***
  • September - Earth Wind and Fire ***
  • Land of Confusion - Genesis ***
  • Fame - Irene Cara **
Musik: ***
Teater: **
Dans: -

Totalt: **

/V


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
bloglovin