the tales that really matter.

2010-11-28 @ 23:14:47
Tjenare, min ack så trogna läsarskara! (jag har faktiskt typ 8 på bloglovin, fatta chocken! please step forward so that I may reward you!) Idag har jag varit på skolarbeteshumör. Yep. Helt sant, I shit you not. De senaste dagarna har jag läst ganska mycket av "Paradise Lost" som jag läser på engelskan. Önskar att jag inte hade mänskliga behov ibland så att jag kunde läst den ostört i en vänding. Nej, då är man trött och hungrig och klart fan att man inte kan läsa vidare då. Eller så är ögonen trötta. Eller så måste man på toa, und so weiter und so fort. Så bra är den boken. Alltså jag är helt allvarlig. Har inte varit så fångad av en bok på år och dar.



Så jäkla bra låt. Relaterar till bilden, faktiskt. Eller ja, relaterar till historien som bilden relaterar till X).

In other news: Har kommit på en sorts idé till ett manus! Fattar ni hur awesome det här känns? Har haft idétorka i typ hundra år. Det känns så bra att kunna släppa det där Inferno-manuset, låta det växa ett tag medan jag arbetar med annat. Kommer säkert att komma tillbaka till det om nåt år med ett helt fräscht perspektiv på saken. Jag har inte tänkt att spoliera scenen för er, den är för ung för det. Än så länge är det bara anteckningar, sketcher. Sätter jag det på bloggen präntas det liksom fast och då får jag en press på mig som jag känner att jag inte vill ha.

Har också filat på Hamletmanuset som vi ska spela in imorgon. Ehrm... Har inte så stora förhoppningar om att vi kommer att lyckas med det alltså. Allt beror ju på hur mycket vi orkar satsa (och först och främst, kan satsa.) Och det känns inte som att vi har så mycket tid kvar att spela på (två facking lektioner XI.)

Imorgon ska bli jäkligt nice däremot. Klockan 16 är det genrep för musik och danstreornas projekt och då ska en utvald skara kolla på den och göra anteckningar inför föreställningarna vi ska spela in.

Har spenderat dagen med att lyssna igenom Två Tornen Complete Recordings. Där har vi episk musik.

Cee ya!


/V

Kommentarer
Postat av: Reb

TILL 9!!!? Vad hemskt!

Stackars er! :(

Ja alltså det kan vi säkert göra. Men vad menar du med de restrerande frågorna? Att vi ska läsa upp dem? Att vi ska skriva mer på hela analysen?

2010-12-03 @ 19:11:24     URL: http://castleofmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
bloglovin