www.aktivbloggare.ofc

2010-10-03 @ 23:29:36
Yo dawgs!

Här händer det mycket alltså. Egentligen. Jag lyckas bara inte skriva om det. Känner att inspirationen flödar lika fort som beck. A ja.

Helgen har varit hyfsat intressant i alla fall. I fredags hängde jag med Carro för första gången på typ hundra år och kollade in kläder. Skulle egentligen köpt de då men studiebidraget hade inte riktigt infunnit sig på mitt bankkonto om vi säger så. Dan därpå (alltså, igår) for jag ner på stan, berikad med kontanter och handlade upp kläderna vi hade kollat ut, alltså ett par jeans och två par t-shirts.

[Insert pic here]

Sen klockan 6 blev det filmmusikkonsert i Stadskyrkan där en Lisa Eriksson spelade och ofta improviserade på kända filmteman på kyrkorgel. Så jävla epic det var. Star Wars medleyt på slutet var hur stort som helst ju. Fast en sak är jag fundersam på. Alltså, jag är inte pro direkt på att analysera orgelspel, men ibland lät som om hon spelade fel. Får se om jag kan fixa upp inspelningarna jag gjorde, för det är jättemärkligt. På baksidan av programmet fick man skriva förslag till nästa konsert (som btw kommer att vara i vår; BE THERE.) Hon fick typ en chock när jag lämnade in ett papper smockfullt med förslag ;).



Så idag har mestadels varit en pluggdag. Började med att slutföra engelskan och kände mig lite pro ett tag. For sedan och mötte upp Ida och så var vi först på Noliamässan och for sen till MediaMarkt för att se om vi hittade något där. Jag fyndade fyra skivor för 260 spänn på mässan, och hittade sedan två för 308 på MediaMarkt (hmm vad var billigast?) In alles blev det:


Det ska bli jäkligt spännade att lyssna på APC och Stone Sour. Har hört typ en låt av APC som inte ens minns hur den gick (bortsett från "Imagine" då) och bara "Mission Statement" av Stone Sour, som är typ en av årets bästa låtar. A Change of Seasons har jag skjutit upp aslänge. Sen är jag fundersam om jag är Umeås enda individ som checkar in och köper filmmusiken på MediaMarkt. För jag menar det verkar som om att inte en jävel förutom jag köper dem. Först var de tre: "Sherlock Holmes", "Defiance" och "Alice In Wonderland". Sen försvann "Sherlock Holmes" från dem. Ett halvår senare led "Defiance" ett likartat öde. Vem är denna mystiska köpare? Kommer "Alice In Wonderland" att klara sig från dennes klor? Most likely not, no. "Awake" har jag hört ett antal gånger, "Defiance" har jag hört en eller två gånger (men jag menar, man kan ju inte riktigt gå fel med JNH) och "Evil Empire" räknar jag helt enkelt med att den ska vara bra.

Avslutade min pluggdag med ett påbörja och praktiskt taget avsluta vår idrottsuppgift. Alltså jag tror inte jag har spårat så här mycket på ett bra tag.

SE DÄR! ETT FETT JÄVLA INLÄGG! HAHA!

/V

Kommentarer
Postat av: ela

JAG VET. Har det hänt för dig också???? då känner jag mig inte lika dum

2010-10-04 @ 10:06:16     URL: http://ellaolivia.blogg.se/
Postat av: OLIVIA

hahahaha, åh, tur att jag inte är ensam om att inte kunna hålla så jävla bra koll på grejerna... har knipsat mitt lås 3 gånger det här året, nycklarna verkar ha förmågan att försvinna :(

2010-10-04 @ 11:14:38     URL: http://ellaolivia.blogg.se/
Postat av: carrokanske

men hallå vilka t-shirtar blev det??????

antar att en av dem är från jc eller köpte du båda? och hur gick det med vantarna?

2010-10-04 @ 17:45:48     URL: http://sixdaywar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
bloglovin