just a hint though.

2011-04-13 @ 20:17:55
Om vi bortser från det faktum att jag är lat så är en bidragande orsak till mitt minst sagt infrekventa bloggande Google Chrome. Det är en bra webbläsare och allt men jag orkar inte trixa med inläggen med kodning och whatever för att få den att inte ta bort mina tomma rader mellan styckena.


Vi började se "Agora" idag på KuHin. Såg en knapp halvtimme men den verkar ganska intressant so far. Musiken av Dario Marianelli är då smått underbar; fick på allvar gåshud flera gånger. Synd att man inte kunde dra upp volymen ännu mer önskade den inre musikälskaren (omöjliggjort av gränsen på högtalarna och möjliga klagomål från mer ljudkänsliga klasskamrater.)

Imorgon taggar ni Nationella i Svenska B! Eller inte... Fika är inköpt och allt sånt är fixat, men med tanke på att mina ögon har börjat kajka (oj, hade jag inte skrivit om det innan? Ska utveckla här nedanför...) känner jag mig inte så haj på att stirra in i en dataskärm 4 och en halv timme (inte för att det är nånting jag inte har gjort förut, utan för att nu blir jag så pass trött och yrslig efter bara en liten stund att jag måste vila.)

Just det, appropå mina ögon. De har börjat joxa som stryk och det är inte kul. Tänk er lite som autozoom på en kamera. Jag har blivit väldigt ljuskänslig; satt ute och försökte plugga och njuta av solen med Kamil och Elina vilket gick lite halvdant eftersom jag började känna mig yrslig efter ett tag (och nej, berodde inte på vätskebrist.) Klockan halv två nästa torsdag ska jag få fara till en ögonklinik och kolla vad som är felet. Mamma misstänker att det är brytningsfel (jag menar, jag kan ju se ordentligt annars.) Så det blir förmodligen glasögon! Ingenting jag ångestar över precis så länge jag får bestämma vilka glasögon jag ska ha och inte behöver gå omkring i Harry Potter-glas eller peddo-glajjer.

Oh well, önska mig lycka till!

/V

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
bloglovin