wall-e.

2011-04-15 @ 23:15:42
God kväll mina damer och herrar! Idag har påsklovet inletts efter en teaterföreställning, historialektion och inflyttningshjälpstjosan. Blev till att önska folk glad påsk när man lämnade området. När jag hade kommit hem kändes det liksom inte som att det var påsklov, eller att vi kommer att vara lediga nästa vecka. Lite bisarrt, faktiskt. Det känns ju skönt å ena sidan, men å andra sidan kommer man ju inte kunna alla man skulle vilja. Nåja, inte så mycket man kan göra åt för tillfället.

Det var tänkt att vi skulle ha lagat pizza här hemma men mamma skadade ryggmusklerna under förmiddagen så det blev inte av. Det fick bli Älvans istället (vilket är minst lika gott, så inte en gigantisk förlust på den fronten.) Strax efter nio lyckades vi bestämma oss för att se "Wall-E" som man inte har sett på ett bra tag. Den filmen är ju ett litet underverk i sig. Har inte riktigt tänkt på det så mycket de gånger jag har sett den tidigare.


Nu ligger klockvisaren och tickar mot tolvslaget och tanken om att gå och lägga sig lite tidigare är faktiskt inte helt ofattbar.

Hade ju som sagt nationella igår. Det gick väl som det gick. Som en stand-alone text tycker jag att den blev bra, men om den följer alla kriterier det vettefan (skulle skriva ett "inlägg", kändes som att beskrivningen av en sådan var lite vag.) Man var ju nästan redo att slänga iväg häftet innan Elina påminde en om man kanske kommer att ha tal om två-tre veckor sisådär. Kul grej att glömma bort liksom! Åh, ångest och död.

Nåväl. Ha så roligt ni som har det och ni som inte har det önskar jag all världens lycka! Glad påsk!

/V

Kommentarer
Postat av: Tim

Ångest <3

2011-04-16 @ 11:22:46     URL: http://oelsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
bloglovin