kinect sports.

2011-01-07 @ 00:20:30


Goddagens folket! Idag så har vi varit hos en av mammas jobbkollegor och fått pröva på Kinect Sports till 360:n. Sammantaget? Jag kommer att ha träningsvärk i armarna imorgon. Det fanns en mängd olika sporter att välja på; jag tog bara fotboll, friidrott och boxning. Boxningen var helt klart roligast, då man använder praktiskt taget hela tiden när man rör sig fram och tillbaka samt slåss och parerar. Effekterna när man fick in en riktigt bra smäll var så bra att jag fick fanimej någon slags endorfin-kick av det. Körde tre omgångar och nu är mina armar helt wasted.

Har börjat promenera de senaste dagarna, det känns fett nice. Skippade det idag eftersom ja, det skulle bli annan träning. Men det får bli en imorgon istället då. Lite drygt är det att jag inte kan ändra musik när jag är ute och går (som de flesta av er säkert vet så har jag ingen iPod.) Måste liksom bestämma mig innan jag går ut vad jag ska lyssna på, så jag måste också ställa in rätt volym innan jag lägger ner datorn i ryggsäcken och beger mig. Går ofta mer än en timme, så om jag inte får en bra träning (jag försöker alltid att pressa mig att gå snabbare än vad som känns bekvämt) så får jag åtminstone en bra dos med syre.

Imorgon har jag inget särskilt inplanerat. Moster Stina ska komma och baka kärleksmums med Hannah, och så ska jag ut och gå nån tidpunkt under dagen. Har lite beslutsångest. Undrar lite vad jag ska göra med nästa månads bidrag. Ska jag möjligen köpa någon snygg bandtischa som jag kollat in, några skivor som jag kan få för ett ganska bra pris eller ska jag spara till en iPod nano 16 gig? Mest lockande för tillfället är nån av bandtischorna.




DT-hoodien kostar runt 310 spänn, tischan och LoG's "Choke Sermon" (den med dödskallarna) kostar ungefär 170 vardera och "Goatsnake"-tischan kostar drygt 55 spänn. Vill egentligen ha "Choke Sermon" mest därför att det är en av mina favorit LoG-låtar. Lätt värdast är ju "Goatsnake"-tischan, som är rätt ball och bara kostar 55 spänn (alltså hur funkar det? på den officiella affären och allt?) DT-tischan är ganska lätt att räkna bort därför att den finns för tillfället bara i X- och XXL. Diggar hoodien, samt så har jag bara en, men den kostar ju för fagelun 310 spänn, och det utan frakt! Vilken skulle ni ha valt?

När vi kommer till skivorna så har jag en jäkligt kul grej. Jag är nämligen 8 skivor ifrån 100 stycken. Så jag måste strukturera mina inköp lite grann. Funderade på att köpa några Pantera-album för 65 kronor styck och/eller nån Fear Factory-platta (antingen "Demanufacture" eller "Mechanize") innan jag når 100 album-strecket. Kanske ska köpa någon Tool-platta istället. Det är ju inte som att jag kan få tag på deras musik på något annat lagligt sätt (srsly, de finns varken på iTunes, Spotify eller någon annan online-tjänst.) Inte är de nå billiga heller. Alla kostar typ 165 kronor styck.

Sen kan man ju också spara till en iPod nano med 16 gig. Det vore ju lätt bäst (jag börjar blir fett less på att ta upp och ner datorn ur väskan för att kunna lyssna på det jag vill) men hallå, en sån pryl kostar minst 1795 spänn. ORKAR INTE SPARA! Eugh...

Hur skulle ni ha gjort?

Ha, det blev ändå ett hyfsat stort inlägg (proppade det fullt med bilder också, men jaja.) Jag kanske inte har tappat stinget, trots allt.

/V


Kommentarer
Postat av: Kamil

Fuck yeah!! FEAR FACTORY!!!!

2011-01-08 @ 21:35:29     URL: http://oelsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
bloglovin